Beef en Steak

Even voorstellen

• Onderwerp starter Onderwerp starter J_G
  • Startdatum Startdatum

J_G

Sprokkelaar
Hallo allemaal,
Mijn naam is Jeroen, ik ben 50 jaren oud, heb een wederhelft en een stuk nageslacht in de vorm van een jongetje van 17 jaar oud.
Altijd al een barbecue'er geweest, eerst met el-cheapo bbq dingen die na 1 keer bbq'en uit elkaar vielen, daarna met een gasbarbecue van Cadac.
Nu ben ik bezig om een Oklahoma Joe te bouwen, maar loop vast op een aantal dingetjes waar ik de hulp van de bevolking hier wel kan gebruiken.
Zal in een later stadium een opzet laten zien van wat ik tot dusver gebouwd heb. eerst dit voorstel rondje maar eens gedaan hebben.
grtz jeroen

Welkom bij de club

hoi Jeroen,
welkom bij dit edele genootschap

Allen Hartelijk dank voor het warme welkom,
Zoals beloofd hier wat plaatjes van de smoker die ik aan het bouwen ben, hij is zeker nog niet af en er zit zeker nog een hoop werk aan, alleen het plezier van het bouwen is al de moeite waard.
Niet kijken naar het kleine aanhangertje waar de ketel op ligt het was het enige wat ik had waar ik op kon werken en waarmee ik de ketel kan verplaatsen, want wegen doet deze jongen wel.
m7MLaRM.jpg

rI85OYd.jpg

1dlwAH5.jpg

Vandaag na een hele tijd weer lekker bezig geweest, smoke stack erop en de firebox gemaakt en erop gelast.
Viel niet mee want ik moet alles in mijn eentje doen, mede daarom zit de firebox ietwat scheef erop gelast, achteraf jammer, maar het is maar een firebox moet je denken.

totaalplaatje
24876540790_e6833da00a_z.jpg

Gat van de smoke stack aan de binnen kant
25078933791_75c3465eed_z.jpg

Gat smoke ruimte naar de firebox en vice versa
25172182035_f937c7d599_z.jpg

Wat moet ik nu nog doen:
Deurtje maken firebox en een zuurstof toevoer regeling maken.
smoker omhoog brengen en dan op de kar bevestigen zodat ik niet meer hoef te bukken.
keertje goed opstoken en de oude verf eraf branden,daarnaeven in de kachezwart zetten.
En dan nog op zoek naar een rooster liefst RVS

Terug
Bovenaan Onderaan