BasBQ
Beef en Steak

Even voorstellen: OutdoorEd

O

OutdoorEd

Gast
Beste allen,

Ik ben Edwin getrouwd, vrouw en 2 zoons, en net begonnen met echt BBQ-en  :)
Na lange tijd op diverse low budget bbq's bezig te zijn geweest werd het eens tijd voor iets anders.
Eerst maar met een vriend een Low & Slow workshop van Dikkie Besselink gevolg bij rookovens.nl

En meteen verslaafd ;) :D

Niet meer het gehaast iedereen van vlees voorzien en zelf maar snel tussendoor wat nemen.

Maar eerst op zoek gegaan naar een BBQ, het toeval :) was dat bij de workshop een outdoorchef gebruikt werd, met een ideaal systeem voor Low & Slow. Nog even online informatie opgehaald en toen maar besteld.

Duurde even voordat ik in de buurt kokosbriketten kon vinden (en het was nog niet helemaal wat ik wilde) maar kon ook niet wachten op een bestelling. Naar de slager en poelier voor ribs en kippenvleugels.

Basisrecept rub gevonden en 2 soorten gemaakt BBQ sausje gemaakt en de fik erin.
En ik moet zeggen het was heerlijk, volgens mijn vrouw was het iets te pittig wil liever wat zoeter maar zeker wel heel goed.

Kip was sappig en het vlees viel al bijna van het bot af als je er naar keek. :D

Al bij al een goede eerste ervaring, en het wordt deze herfst en winter zeker vaker gedaan.

Ik hoop hier nog veel te leren en ideen op te doen, maar als ik het zo een beetje gezien heb gaat dat zeker goed komen.
 
Welkom,  hier ga je nog veel plezier beleven,  maak de ribs maar eens op de Easterwood wijze,  heeeeeerlijk
 
Bedankt allemaal.

Frank,zijn de easterwood ribs dan heeeerlijk zoet? :D
 
Hoi Edwin. Welkom hier.
Leuk man, een verslaafde erbij.
 
Welkom bij de club
 
Terug
Bovenaan Onderaan