Beef en Steak

Even voorstellen met mij Konnected Joe.

Jordankonnectedjoe

Tondelzoeker
Goedemiddag Allemaal,

Bedankt voor de goedkeuring, ik ben een vader van 48 met 2 tiener zonen en een lieve vrouw. Ik heb deze week de Konnected Joe aangeschaft en daarvoor altijd een Boretti Barilo gehad. Het was dit weekend wel even vogelen met de Konnected Joe omdat de temperatuur continu naar boven schoot en dat was na mijn idee niet helemaal de bedoeling, waarschijnlijk deed ik iets verkeerd.

Ik had de spareribs op de bbq en de 3,2,1 methode en het was echt heerlijk wat een smaak explosie!

IMG_0020.jpeg

Welkom.
Als uw temperatuur doorschiet bij gebruik van een regelaar, dan staat uw topvent waarschijnlijk te ver open.
Dan krijg je nog teveel natuurlijke trek (aanvoer van zuurstof) als de ventilator stil staat .

Welkom en veel plezier met je KJ!

Verstuurd vanaf mijn SM-S921B met Tapatalk

Dank je wel allemaal, @Ghost dat was het juist die had ik op ten duur dicht gezet maar het bleef oplopen.
Jordan! welkom bij het genootschap.

Je boretti was een bbq die sneller kon schakelen in temperatuur wat hem ook minder stabiel maakte.

Je kamado joe is een keramische bbq die veel meer warmte absorbeerd waardoor die heel stabiel maar ook vrij traag reageert ivm je boretti.
Je topvent helemaal dichtzetten zal ook geen direct resultaat opleveren..

Ik ben niet bekend met de konnected joe, je hebt in principe je blower nagenoeg niet nodig als je de kracht van je bbq een beetje leert kennen.
Bij lange sessies is de blower handig, vooral als de temperatuur buiten flink schommelt.
Zoals hierboven al gezegd is door Ghost stond je topvent te ver open en heeft de blower je kooltjes flink opgewarmt waardoor je in temperatuur te hoog bent komen te zitten.
Die temperatuur regeling is iets wat je leert door het te doen.

In ieder geval veel plezier met je Joe! hij oogt wel stoer 👌

Welkom Jordan! Veel plezier hier!

Mooi gereedschap. Lekker mee aan de slag.

Hoe reageert de blower als je de deksel hebt geopend? Pauzeert hij dan enige tijd?
Het kan nl zijn dat hij dan een te lage temperatuur meet en gaat aanjagen.

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk

Welkom Jordan! Veel plezier hier!

Mooi gereedschap. Lekker mee aan de slag.

Hoe reageert de blower als je de deksel hebt geopend? Pauzeert hij dan enige tijd?
Het kan nl zijn dat hij dan een te lage temperatuur meet en gaat aanjagen.

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
Goed punt, ik hoop eerlijk gezegd dat dat beveiligd is dat als je de deksel omhoog doet de blower automatisch uit gaat aangezien het een geintegreerd item is want anders jaag de boel nog flink meer aan wat niet ten goede is voor die temperatuur beheersing 😄 helaas heb ik geen kennis mogen maken met de konnected joe in gebruik en heb er ook geen research naar gedaan.

Dankjewel allemaal, ja het is idd door hebben hoe het allemaal werk, alles wat jullie schrijven had ik gedaan op het stukje geduld na 🫣. Normaal gesproken moet je het kunnen regelen met de app of de draaiknop op de Konnected Joe, ik vermoed dat er een automatische stand en normale stand op zit maar dat ik zie ik niet zo snel terug in de handleiding. Van de week de pulled pork proberen dan laat ik weten hoe he is gegaan.

Hoi Jordan, welkom bij het Genootschap

Welkom Jordan, Stoer apparaat staat er zo!. Succes met het leren kennen van die rooie rakkert en veel leesplezier hier

Dankjewel allemaal, ja het is idd door hebben hoe het allemaal werk, alles wat jullie schrijven had ik gedaan op het stukje geduld na 🫣. Normaal gesproken moet je het kunnen regelen met de app of de draaiknop op de Konnected Joe, ik vermoed dat er een automatische stand en normale stand op zit maar dat ik zie ik niet zo snel terug in de handleiding. Van de week de pulled pork proberen dan laat ik weten hoe he is gegaan.
Lekker rustig opstoken, ik zou als ik jou was de app pas inschakelen als de kamado op temperatuur is ( dome temperatuur 110*c indirect ) Je keramiek dome zal zeker warm aanvoele maar jezelf niet 1,2,3 verbranden.
Is je dome nog amper lauw van de buitenkant dan zou ik nog wat langer wachte alsvoor je de app en blower gaat gebruiken.
paar blokke rookhout erop zodra je Q op temperatuur is, vlees erop en goaaan :)
Neem vooral de tijd voor pulled pork.

Misschien dat de konnected wel perfect kan opwarmen met blower, dat is aan jou om uit te proberen 😁

Terug
Bovenaan Onderaan