BasBQ
Beef en Steak

Even voorstellen: Aad

Aad

Tondelzoeker
Berichten
1
Goedendag,

Mijn naam is Aad Lelieveld en ben woonachtig in het mooie Westland.
Op het moment heb ik nog geen bbq. Kom net uit een klein appartementje en woon sinds kort in een huis met een tuin. Nu wil ik graag gaan bbq-en dit jaar maar weet nog niet goed wat voor bbq ik wil.
Ik wil hem gaan gebruiken met familie en vrienden, maar zou hem ook wel eens voor iets bijzonders willen gaan gebruiken. Zoals een Pulled Pork of spare ribs of iets dergelijks.
Het moet wel een houtskoolbbq zijn. Het hoeft niet 1 van de goedkopere te zijn maar ook niet een Green Egg.

Vind zelf een Weber Char Q260 een mooie bbq, maar weet niet of deze ook voor een Pulled Pork of spare ribs geschikt zijn.

Mochten jullie nog andere idee?n hebben, of vragen en/of opmerkingen hebben dan hoor ik het vanzelf. 

Gegroet Aad.
 
Aad welkom bij de Club.

Als je een BBQ voor jezelf en vrienden zoekt die ook iets speciaals kan als ribs en Pulled Pork zou ik kijken naar een kettle BBQ met een doorsnede van 57. Dat is fijn voor kleine groepen maar twaalf man kan ook.
Wil je op de portemonnaie letten kijk dan eens op marktplaats daar staan veel Webers te koop die met een beetje werk er weer als nieuw uitzien voor een fractie van de nieuwprijs.
Als beginnend barbecuer raad ik ook een boek aan van BBQ goeroe Steven Raichlen, nu te koop bij de Xenos voor 10?.

c40b8552b411cb68dfd3fe3206ce321a.jpg
 
hoi Aad,
welkom bij dit edele genootschap
 
Ik was gisteren dus een heel verhaal aan het typen.... Doe ik iets verkeerd, weg lap tekst.
Dhus.....
Wat Frits zegt +1.  Op een 57 kun je alles. Direct, indirect. Laat je niet verleiden tot een 47 ( want we zijn maar met z'n tweeen ofzo), je kunt een 57-er wel kleiner inrichten, maar een 47-er niet groter maken. En ga niet voor een zonder aspan, het is het echt waard. 
 
Alles wat Domi zegt!! (behalve dan dat typ verhaal!!)
En Oja, Welkom hier Aad!! :D
 
Welkom aad en over de aanschaf is alles al gezegd door frits, dominique en marBQ. Ik slujt mij hief dan ook volledig bij aan :D
 
Hoi Aad, welkom bij het BBQ Genootschap
 
Dank jullie wel voor jullie reacties. Ben nu nog een week weg voor mijn werk, maar zal volgende week eens gaan kijken. Jullie hebben een mooie site iig met mooie gerechten en handige tips.
 
Welkom bij de club.
Een Weber 57cm lijkt me prima voor wat jij wilt doen.
 
Welkom Aad, ikzelf voormalig 47 gebruiker nu een erg tevreden 57 gebruiker ;-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan