BasBQ
Beef en Steak

Even voorstelle

A

Abbe

Gast
Ik ben Ab (Abbe), 65 en woon in Almere.
Barbecue?n betitelde ik altijd als 'rituele vleesverbranding', maar nu heb ik het licht gezien :)
Ik vond barbecue?n ook nooit lekker, te veel en te vet vlees en worstjes zonder veel smaak en spiesjes zonder veel fantasie.

Ik kook graag en ik gebruik bij voorkeur de oven en bedacht me dat er veel overeenkomsten moesten zijn tussen bereiding in de oven en op de barbecue. Dus bleek dat ik al die jaren grillen en barbecue?n op ??n hoop heb gegooid.
Ik heb recentelijk (en na een maand studie op wat ik nu precies wilde hebben en waarom) een tweedehands Weber 42cm one touch premium gekocht en die heb ik in ??n maand meer gebruikt dan de vorige eigenaar in 3 jaar.
Ik ben absoluut verslaaft aan 'low and slow' en de herinnering aan mijn kip, spareribs, speklapjes, maiskolven en tomaten uit de barbecue doet mijn familie (en speciaal de kleinkinderen) in een dromerig gestaar verzinken.

Kortom, ik ben bekeerd tot het barbecue?sme en verder op zoek naar tips, trucs en recepten.
Op mijn bucketlist staat o.a. procureur (varkensnek), buikspek en ander groot vlees.
Ook zoek ik nog naar vegetarische gerechten.
Ik heb maar van ??n ding spijt: ik had een 52 cm moeten kopen, maar ach, er moet wat te wensen over blijven.

Abbe
 
Welkom bij je nieuwe geloof!  :D
 
Iedereen bedankt voor het warme (medium-high heat (400? to 500?F) ) welkom

ik ben al half gaar  ;)
 
Welkom bij de club
 
Terug
Bovenaan Onderaan