BasBQ
Beef en Steak

Even snoepen.

 
 
 
 
 

Bram

Gerijpt
Berichten
4.966
Vandaag was het weer visdag bij ons. En het was groot feest. Ik kon lokaal een kilo asperges kopen. En die vind ik zo ontzettend lekker. Ik moest dat gewoon even delen met jullie.

Bobby Flay’s zalm op een cederhouten plankje. Gebakken aardappelen en de asperges uit de stoomoven. Omdat ze niet mogen mislukken voor de eerste keer van het jaar

IMG_8089.jpg


IMG_8091.jpg


IMG_8092.jpg


OMG. Ik heb weer vreselijk zitten genieten.
Daar wordt ge blij van

Groeten Bram.
 
Verrukkelijk!
 
  • Leuk
Waarderingen: Bram
Hier ook een onwijs liefhebber van het witte goud 😍.
Ziet er uit als een lekker bordje!
 
  • Leuk
Waarderingen: Bram
Heerlijk! Kas asperges.... Hoe verhouden ze zich tegen over de broertjes buiten?
 
  • Leuk
Waarderingen: Bram
Heerlijk broer. Zalm met asperges... Goud!!!


Heerlijk! Kas asperges.... Hoe verhouden ze zich tegen over de broertjes buiten?

Deze hoeven niet perce uit de kas te komen. Met verwarmde minitunnels en zelfs warmtebuizen in de grond kun je ook al asperges uit de volle grond krijgen.
Wij verkopen al sinds eind december weer asperges .
 
  • Leuk
Waarderingen: Bram
Heerlijk die asperges😋! Zelf geen zalmliefhebber, maar dit ziet er super uit 👌🏻
 
  • Leuk
Waarderingen: Bram
Heerlijk broer. Zalm met asperges... Goud!!!




Deze hoeven niet perce uit de kas te komen. Met verwarmde minitunnels en zelfs warmtebuizen in de grond kun je ook al asperges uit de volle grond krijgen.
Wij verkopen al sinds eind december weer asperges .
Ja joh! Wist ik werkelijk niet...toch eens op zoek hier dan in Brabant!
 
Da's nieuw voor mij. Asperges horen hier met zo'n lekker mengseltje van aardappel, ham en ei en dan lekker metselen met botersaus... jummie!

Maar heej, Bobby Flay is ook best OK!

Ouwe smulpaap!
 
  • Leuk
Waarderingen: Bram
Da's nieuw voor mij. Asperges horen hier met zo'n lekker mengseltje van aardappel, ham en ei en dan lekker metselen met botersaus... jummie!

Maar heej, Bobby Flay is ook best OK!

Ouwe smulpaap!
Al la flamande.

Ja joh! Wist ik werkelijk niet...toch eens op zoek hier dan in Brabant!

Ze durven warmte tunnels en verwarmde velden niet echt uit de volle grond te noemen .
 
lekker Bram. Zo ff snel iets delen, dan moet het wel gesmaakt hebben.
Geloof graag dat het genieten is geweest.
 
  • Leuk
Waarderingen: Bram
Heerlijk! Kas asperges.... Hoe verhouden ze zich tegen over de broertjes buiten?
De asperges komen uit de kas. normaal zouden die vanaf februari geoogst worden. Alleen door de sneeuwval en kou hebben ze iets minder snel kunnen groeien. Ik heb natuurlijk geen vergelijkingsmateriaal. Maarde smaken waren iig super. Zo als asperges horen te zijn.
Ik ben normaal gesproken erg fan van het grillen van witte asperges. Maar dan kan er wel eens eentje verloren gaan. Dat wou ik nu niet riskeren. vandaar dat ze in de stoomoven gegaan zijn. Zodra ze van de volle grond komen en de prijs wat gezakt is gaan ze weer op de gril :cool:


Da's nieuw voor mij. Asperges horen hier met zo'n lekker mengseltje van aardappel, ham en ei en dan lekker metselen met botersaus... jummie!

Maar heej, Bobby Flay is ook best OK!

Ouwe smulpaap!
TNX mate. Ik kan het je allen maar aanbevelen het eens te proberen.
Zeker weten dat de traditionele variant super is. En dat heerlijk metselen met de ingrediënten TOP.
Maar een beenham low en slow garen en daarna insmeren met appelstoop is ook een hele fijne optie. Gelukkig duurt het seizoen nog even en kunnen we nog genoeg genieten. Hier komen ze iedere week minimaal 1x op tafel.
 
Heerlijke combinatie. Asperges is hier in de winkel gewoon.
Ik woon in de witloofstreek :ROFLMAO: Op elke hoek van de straat kan je grondwitloof rechtstreeks bij de boer kopen.

Die zalm ga ik ook eens moeten maken
 
Lekker Bram. Wij eten de laatste tijd ook vaker zalm van een plankje en daar zitten ook erg vaak (groene) asperges bij. Kan niet wachten tot de witte er ook weer zijn 😁
 
Tot welke temperatuur ga je in het ei hiervoor?

Ik houd Noskos zijn receptuur aan. De BBQ op hoog vuur. De BGE was ergens rond de 250gr. Maar beter is dat het vuur mooi egaal aan is. Zodat het mooi kan schroeien tegen de tijd plank.
 
Terug
Bovenaan Onderaan