BasBQ
Beef en Steak

Ervaringen met rundvlees van vd Valk slagerij

 
 

Roland1971

Kooltjesharker
Berichten
130
Ik zie de laatste tijd best wel mooie aanbiedingen voorbij komen op de site van vd valk. Kilotje rib eye voor een tientje, graan gevoerde Bavette, runderhaas ect.

het vlees komt van eigen boerderij en is Belgisch blauw of dubbeldoel. het zag er mooi uit maar misschien toch te mager.. hebben jullie ervaring ?

het lijkt alsof er overschotten zijn en weet niet of ze mss ander voer geven ivm kosten.

hoor graag jullie ervaringen
 
Voor die centen gewoon proberen? Zal altijd beter zijn dan uit de supermarkt hoop ik?

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk
 
Belgisch Blauwwit is vetarm en veel BBQ’ers huiveren bij het horen hiervan. Echter is het niet vetloos.
Het ras is speciaal gekweekt voor minder vet en dus voor de volksgezondheid.
Maar ik BBQ er enorm veel mee omdat ik het rechtstreeks van de boer heb en ik België woon :ROFLMAO:

Heb al heel wat verschillende delen klaar gemaakt, zoals Cote a l’os, tomahawk, bavette, zesrib, entrecote,... en telkens is me dat enorm goed bevallen.
Voor die prijs moet je dat zeker niet laten liggen. Ik betaal hier in BE €16,5/kg bij 2 verschillende hoeves. Short ribs betaal ik €9,50/lg en bavette en andere vergeten soorten vlees €13,5/kg.

Voor dat geld kun je niet sukkelen. Enkel zeggen dat je er meer van verwacht had. Maar ben er zeker van dat het niet bij 1 x blijft eens je het geproefd hebt en de prijs bekijkt. Wagyu kost 5 tot 10 x zoveel en is goed voor een paar x per jaar. Maar BWB aan deze prijzen kun je 3 x per week eten.
 
Ik heb wel eens wat gehaald bij de Vd Valk in Voorschoten en was wel tevreden. Het meeste waren klassieke BBQ items die klaar voor gebruik waren. Had ook een picahna, weet niet of het dit ras was maar beviel prima.
 
Dank voor de reacties mannen, ik ga t er op wagen. ik hou t even bij de hot en fast varianten en wellicht later eens een low & slow uitdaging.

eerst de rib eye en bavette maar eens testen
 
Wij halen bijna al het vlees bij Van der Valk in Voorschoten, dat deden mijn ouders jaren geleden al toen het nog alleen een slagerij was.

Kwaliteit is uitstekend en veel van eigen bodem, en vaak ook van eigen boerderij, die bij ons om de hoek staat in Leiderdorp (het rundvlees dan).

De hele versmarkt heeft wel goede producten, lekkere kazen en vis, en de meeste wijnen van de eigen import kun je daar ook kopen. De koffiebonen halen wij er ook, ik vind de dark roast erg lekker, en ze komen van DE, maar onder eigen merk.

Let vooral op de weekaanbiedingen, die zijn echt heel scherp geprijsd.
 
Terug
Bovenaan Onderaan