BasBQ
Beef en Steak

Ervaringen injecteren

 
 
 

Ener

Pitmaster
Berichten
510
Wat is jullie ervaring met het injecteren van bv PP en Brisket? Proef je verschil? Is het vlees malser? Ik vraag dit omdat op het net de meningen verdeeld zijn maar ik het toch graag dichter bij huis zoek aangezien wij Nederlanders toch een andere smaak hebben. Is het de moeite waard om een injector aan te schaffen?
 
Je krijgt smaak door je gehele vlees. En door brisket met fosfaten te injecteren houd je het vlees sappiger.
Je kunt ook achteraf smaak toevoegen met rub of een eindsaus. Het is zo'n rookhout wel of niet weken discussie.

Wij doen het ondat je wil dat bij een wedstrijd er in elk stukje vlees smaak zit. En met injecteren we de lekkerste PP en brisket krijgen. Maar ik heb het voor de wedstrijden jaren zonder gedaan en dat smaakte ook. ;)
 
Nu heb ik maar twee PP's ervaring. Echter heb ik de twee varianten tegelijk gemaakt. Het verschil was wel overduidelijk, de ge-injecteerde had meer diepte en was minder droog. De andere had echt een eindsaus nodig om mals te laten zijn.

Ik heb nog geen Brisket gemaakt maar ik denk, omdat dat toch wat minder doorregen is dan een procureur, zeker een injectie kan gebruiken.

Alleen ook hier weer veel mensen, veel meningen. Ik zou het gewoon een keer proberen, zo'n injectie spuit zijn kosten niet.
 
Moet je er nog op letten wat je injecteert? Wat zijn enkele sappen? Wiskey icm appelsap? Heb vorige een spuit gekocht dus wil binnenkort een sapje injecteren in een PP.
 
Terug
Bovenaan Onderaan