Klopt, maar die van houtskool.nl heeft een betere sortering (dat is mijn mening althans).Dammers heeft toch ook een Marabu of gaat het om de gewone restaurant kwaliteit. Deze laatste vind ik niet slecht vooral als het even vlug moet.
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Klopt, maar die van houtskool.nl heeft een betere sortering (dat is mijn mening althans).Dammers heeft toch ook een Marabu of gaat het om de gewone restaurant kwaliteit. Deze laatste vind ik niet slecht vooral als het even vlug moet.
Je hebt bij vuur en rook ook kleinere zakken met Marabu als je het niet gelijk met een volle zak wil proberen. AL geloof ik dat ze nog wel een zak met transport schade hebben (zak beschadigd) van 15 kg voor 25,- geloof ik. Die stond vorige week nog in hun app bij 'transport damage'.Bedankt voor de info! Kort gezegd puur iets hardere houtsoort met de bijbehorende eigenschappen dus.
Denk dat ik nu toch écht eens een zakje Marabu ga halen om het zelf eens te ervaren.![]()
Ik heb als beginnende kamado BBQer zowel black wattle als marabu geprobeerd en ik vind de marabu prettig.
Marabu
+ weinig/geen rook
+ brandt lang en heet + niet eens zo heel moeilijk aan te krijgen, zeker niet als je een paar brokjes black wattle er bovenop legt als “aanmaakblokjes” en aansteekt met looftlighter
+ heel zuinig in gebruik
+ de restjes blijven mooie brokken en zijn zo weer te gebruiken
- knettert soms bij (eerste keer) aansteken
- gaat langzamer omhoog in temperatuur als je nog een final sear wilt doen
Black wattle
+ snel en gemakkelijk aan
+ snel temperatuur te regelen
- brandt snel op
- de restjes vallen snel uiteen en zijn dan niet weer te gebruiken
Groeten van Robert
Ik heb Marabu van diverse partijen geprobeerd in de afgelopen 2 jaar dat ik het gebruik. De Marabu van houtskool.nl komt op mij het zuiverst over.
Ligt aan je voorkeur. Ik ben zelf wel redelijk gecharmeerd van Black Ranch houtskool (grote stukken in mooie grote zakken tegen een redelijke prijs) en dan neem ik doorgaans de Acacia omdat die weinig as geeft en qua smaak niet overheerst. Quebracho vind ik te heftig voor dagelijks gebruik.Welk houtskool adviseren jullie dan op een Weber. ?