BasBQ
Beef en Steak

ervaringen 14 inch TopQ kamado

 
 

denman1710

Pitmaster
Berichten
545
Allen,

In de tuin staat de 57 WMT GBS en BGE L netjes onder het afdakje, maar die zijn niet zo makkelijk mee te nemen.

Nu wil ik een mogelijkheid voor op de boot om ook lekker te kokkerellen, maar de 2 WSJ's die ik heb, zijn niet er zwaar en ben bang dat dit om gaat bij onverwachte beweging van het schip (er hoeft maar een idioot voorbij te varen als je voor anker ligt b.v.)

Ik heb van auplexkamado.nl begrepen dat er binnen een maand een platesetter beschikbaar komt voor de 14 inch TopQ kamado, dat maakt het (gezien de prijs) voor die paar keer op de boot per jaar wel erg aantrekkelijk om voor de chinees te gaan.

Er zit dan nog geen draagbeugel bij zoals de BGE MM en Kamado Joe Junior wel hebben, maar dat is nog wel te regelen gok ik.

Zijn er hier ervaringen met de "kleine" TopQ?

kamado-36-cm-groen.jpg
 
Geen ervaring mee, maarreh... Als een WGA omvalt, blijft deze kamado ook niet staan denk ik :D
 
Ik heb hem thuis staan (wacht ook met smart op de platesetter  :) ), als hij op zijn pootjes staat is hij voor zover ik tot nu toe ervaringen heb stabiel. Hij weegt een kilo of 20 a 25 geloof ik.

Ik zal eens kijken of ik vanavond even aan de tafel kan schudden :p. Je zou ook een breder frame kunnen maken en hem daarin zetten zodat hij stabieler staat.
 
Ja een lager en breder frame gaat het dan zeker worden (ontwerp van MM namaken).

Ik kreeg van TopQ te horen dat je ook een 9inch pizza steen kan gebruiken.....
 
Heb hem ook gehad, leuk voor 2 personen, maar meer echt niet. Voor mij dus helaas te klein.

 
Het is maar voor de boot. Bijna altijd 2 personen en anders hebben we nog een gaspit in de keuken van de boot

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

 
SilverFox zei:
Geen ervaring mee, maarreh... Als een WGA omvalt, blijft deze kamado ook niet staan denk ik :D



+1

Hoe groot en stabiel is je schip dan?
Ik denk dat een W.G.A. door z'n laag gewichtzwaartepunt behoorlijk stabiel is, maar je hebt wel gelijk.
Er zijn de laatste jaren mensen op het water gekomen die er plezier aan beleven om dicht en zo hard mogelijk langs afgemeerde boten te varen om het plezier van anderen te verstoren. ( liefst nog met een radio op 10.)

Ik weet uit ervaring dat er dan echt niets meer behoorlijk blijft staan. Zelfs geen zwaardere bbq.

Wij zochten dan een rustig watertje op en dat hielp wel. (Je vind ze nog wel eens  :( )

Succes en veel plezier op het water.  :) !
 
Ik ben eigenlijk op zoek naar een mini kamado om onder de afzuigkap in de keuken voor gasten iets te kunnen klaarmaken. Ik zat te denken aan een picanha bv. Je zal dan natuurlijk wel eerst een platesetter moeten zagen van een pizzasteen.

Iemand ervaring mee TopQ hiervoor geschikt is. Of dat ik dan toch beter kan gaat voor een Minimax BGE.
 
De kwaliteit van een BGE is niet te evenaren. Zeker niet met een Chinees. Ik heb een BGE Large en zou als ik meer dan 1x p.m. een kamado wil gebruiken zeker niet een Chinees overwegen. Kwaliteit van hang en sluitwerk, vilt en keramiek is heel veel minder. Maar ach voor die 5x per jaar op de boot/picknick is een Chinees wel ok?.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

 
Terug
Bovenaan Onderaan