BasBQ
Beef en Steak

Ervaring worst maken??

Je kan hier worst meemaken.
Maar zoals met alle leuke dingen in het leven wil je uiteindelijk toch meer.
Ik kan zelf niet meer zonder vulbus... :blush:
 
Mosseltje zei:
Je kan hier worst meemaken.
Maar zoals met alle leuke dingen in het leven wil je uiteindelijk toch meer.
Ik kan zelf niet meer zonder vulbus... :blush:
+1  ;)

Ik zou wel kiezen voor een Porkert no8, die heeft net iets meer capaciteit

Bbqenegg zei:
en waarvoor gebruik je een vulbus? is dat voor grotere hoeveelheden?
Ja, en het vult de darm makkelijker dan met een vulpijp op de molen
 
Ga idd voor een no8 of no 10, de 5 is net te klein en is leuk als je 4 of 5 worstjes wilt maken.

Begin gewoon met wat pijpjes, een vulbus is makkelijk maar ga je het worstmaken wel leuk vinden?
Vindt je dit leuk dan volgt vanzelf het volgende
Vul/stopbus
Droogkast
Snijmachine
Etc
 
Bedankt voor de reacties! Met een nummer 10 kan je ook grillworst/osseworst enz maken? Nu zie ik ook Westmark vleesmolens staan en dat scheelt veel qua prijs,
iemand enig idee wat er minder aan de Westmark molen is?
 
Ik heb een westmark gehad, en die heb ik na een keer gebruiken huilend terug gebracht. Dat werkte gewoon net niet. Via MP een tweedehands porkert 8 op de kop getikt, dat werkt top.
Inmiddels ook een stopbus gekocht, maar om te beginnen is een paar vulpijpjes op je porkert prima. Sowieso is de zo'n grote stopbus meer voor 'productie draaien'. Begin vooral niet met droge worst. Maak wat barbecue/braadworst, daar staat al genoeg variatie van op dit forum. Als je dat goed onder de knie hebt begin je pas met droge worst. Ik was niet zo slim, faalde vreselijk en heb nu vrees om aan droge worsten te beginnen.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Ik ben eind vorig jaar ook geinteresseerd geraakt in worst maken. Begonnen met een te goedkope gehakt molen. NIET DOEN!. Ben 1 uur bezig geweest met 1 kg vlees.

Meteen dezelfde dag een porkert no.10 aangeschaft, de volgende keer was ik klaar in een paar minuten. Ook de vulset van de porkert aangeschaft en daar mee gespeeld.

En.... een paar weken geleden toch maar een een vulbus gekocht (voor 1,5 kg vlees per keer). Ohja en er staat inmiddels ook een droogkast op zolder. (helaas 2 keer droge worst gemaakt die is weggegooid, komt vast nog goed).

Dus tip 1, start met een porkert en breidt daarna lekker uit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan