BasBQ
Beef en Steak

Ervaring met Keij Kamado

Melvin105

Tondelzoeker
Berichten
9
In mijn zoektocht naar een mooie kamado heb ik heel veel soorten en maarten doorgenomen en gisteren kwam ik terecht bij Keij Kamado. Ik kende het merk helemaal niet. Maar ik ben erg onder de indruk van wat ik zie. De prijs is goed en je krijgt er heel veel voor. Ook heeft hij de titel beste bbq van 2019 (al weet ik niet in hoeverre deze titel veel betekent).

Alleen qua reviews is het misschien ook wel de kamado waar ik het minst over kan vinden. Daarom ben ik benieuwd of er forumleden zijn die ervaringen hebben met deze Kamado. Hij wordt verkocht door KamadoBBQ in Baambrugge.

https://www.kamadobbq.nl/kamado-keij-kamado-xl.html

image.jpg
 
Gelet op de dop en de sluiting bij het handvat zeg ik de zoveelste private label Chinees. En die award zegt me ook niet zoveel. Wie heeft die uitgereikt?!?
 
Die award is van JustForKoks.nl en GadgetGear.nl. Maar dat jij de award niet kent vind ik al veelzeggend ;).Hmm die reactie zoveelste private label lees ik ook wel. Wat is het verschil tussen Chinese private label en zeg maar een budgetmerk als Grill Guru, die nu bijvoorbeeld voor 550 bij Hornbach is?

Wat ik over het bedrijf kan vinden is verder wel positief. Schijnt een klein familiebedrijf te zijn. Ze verkopen alleen vanuit hun eigen zaak en via slagers.
Ik zag vanmiddag inderdaad de sluiting ook. Lijkt wel een beetje op wat de KJ3 ook heeft of zie ik dat verkeerd?
Wat me opvalt is dat hij verder zo compleet is en een lange garantie heeft. Dit zit er allemaal bij voor 799 euro:

Inclusief:
  • RVS grillrooster (47 cm.) - LFGB gecertificeerd
  • hardstalen onderstel met extra grote stevige wielen
  • HDPE zijtafels met accessoire haakjes
  • HDPE handvat
  • Chipfeeder voor toevoer van rookhout
  • Ash tool
  • Beschermhoes
  • Roostertang
  • Divide and Conquer
  • Gratis levering
  • Ash tray
  • Super duurzaam Glasvezelvilt
  • 20 jaar garantie op de dome en deksel.
  • 2 jaar garantie op de vuurschaal en vuurring.
 
Laatst bewerkt:
Het is best een mooie q. prima formaat. Kwaliteit zal niet hetzelfde zijn als een Basterd of een Kamado Joe.
voor sommigen prima. Een ander spaart liever even door. Hangt van je eigen wensen en budget af.
Met private label Chinees bedoelt Dennis dat dit model onder verschillende namen te koop staat. Het is dus vaak hetzelfde model. Soms te koop via Hornbach, soms via Action of heel veel andere partijen. Niet per definitie is mis mee, kwaliteit is wel anders.
Zoek even tussen de berichten: er is van alles te vinden op dit forum over kamado’s van Chinese makelij.

de award en het verhaal van verkoop moet je niet teveel van aantrekken: marketing verhaal.
Succes met je keuze laat even weten wat het geworden is. We zijn dol op foto’s
 
Is inderdaad gewoon een Auplex met een merknaampje erop geplakt.
Google maar eens op Auplex, dan vindt je dezelfde alleen met een iets ander onderstel voor €300 minder.
€1000 Voor een Chinese plakmerk kamado vindt ik bizar veel geld.

Verschil met Grill Guru bijvoorbeeld is dat Grill Guru een eigen lijn onder patent in China laat produceren. Dat is dus geen kwestie van Auplex bellen, een combinatie van onderdelen maken, merkje erop en klaar.
Die hebben afspraken met fabrieken om een specifieke eigen lijn kamado's te produceren. Daar is niks mis mee.

Wel een van de mooiere voor de plakmerken, maar al die merkjes beginnen zo ondertussen een beetje te vervelen.

Edit: https://www.bbq.nl/p/kamado-bbq-xl-23 zie hier, exact dezelfde alleen andere thermometer, zijplankjes en handvat (die pik je zo uit de Auplex brochure) en kost €250 minder.
Als je goed zoekt vindt je ze nog wel goedkoper.

Kamado-BBQ-XL-23-600x978.jpg
 
Laatst bewerkt:
als je toch 1000€ budget hebt kan je mijns inziens beter een Kamado Joe classic I kopen, zag die hier deze week ergens voor nog geen 900euro passeren.
Weet niet meer juist waar.
 
als je toch 1000€ budget hebt kan je mijns inziens beter een Kamado Joe classic I kopen, zag die hier deze week ergens voor nog geen 900euro passeren.
Weet niet meer juist waar.

Waarschijnlijk bedoel je de Masterbuilt, dit is de oude Kamado Joe Classic 1 in het zwart maar wel met de gesegmenteerde firebox
zeg maar een Kamado Joe Budget Kamado (zelfde fabrikant)

690 euro
 
Waarschijnlijk bedoel je de Masterbuilt, dit is de oude Kamado Joe Classic 1 in het zwart maar wel met de gesegmenteerde firebox
zeg maar een Kamado Joe Budget Kamado (zelfde fabrikant)

690 euro

nee hoor, een echt Joe.

link ondertussen terug gevonden:

promo Beef Exlcusief 849,00€
 
Laatst bewerkt:
Nee.
Ik heb deze onlangs gekocht bij beef exclusief.
Het is gewoon een echte kamado joe classic 1.
Ik ben er zeer tevreden mee en ben heel blij dat ik niet voor een Chinees b merk ben gegaan.

De service was ook top van beef exclusief.
De kamado joe is in mijn tuin afgeleverd en had gelijk ook uitleg gekregen hoe je hem moet gebruiken.

Voor deze prijs heb je echt een A merk kamado goedkoper kom je het niet tegen

cf61a66bb1e1734aca99ae9f510d99ea.jpg


Verstuurd vanaf mijn Lenovo TB-X704F met Tapatalk
 
Zeg bij de karwei ook een geinige kamado te koop. 34 cm rooster. 299,-
De Osaka Osaka
 
Ik zag gisteren bij de forumsponsor langskomen dat er nu ook een Monolith Basic is. Dan heb je het mooie onderstel en een monolith. Alleen de luxe roosterhouder en dergelijke zit er niet bij. Maar die zijn wel als accessoire te koop.
En dan heb je een mooie kamado voor nog geen 900 euro.

https://www.basbq.com/webshop/keram...c-large/detail/3070/monolith-basic-large.html
Ik denk dat ze allemaal hun oude modellen aan het opruimen zijn of zie ik dit verkeerd ?
 
Bedankt voor alle voorbeelden.
Het lijkt er voor mij op dat Kamado's langzaamaan wat goedkoper beginnen te worden. Verzadiging van de markt misschien?

Wat is overigens de toegevoegde waarde van zo'n woodchipfeeder. Hoe vul je rookhout bij als je er geen hebt?
 
De Masterbuilt is als ik het zo bekijk een Kamado Joe Classic 1 onder het label van de moeder maatschappij. Kamado Joe is hun dochter onderneming. Prima zet als je het mij vraagt vanuit hen. Ik denk dat de prijs- kwaliteit verhouding beter voor elkaar is dan de Chinese Kamado’s inderdaad.
 
Ondanks dat alle vergelijkingen van merken / prijzen en aanbiedingen schitterend zijn, kunnen we misschien weer terug naar de basisvraag van de topic starter: We heeft er ervaring met zo'n keij kamado :)
 
Ik denk dat ze allemaal hun oude modellen aan het opruimen zijn of zie ik dit verkeerd ?

Dat zie je verkeerd. De Basic mist de opening aan de voorkant waardoor je pellets of rookhout kunt toevoegen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan