BasBQ
Beef en Steak

ervaing met El Fuego.

hallo stoker,

heb me een tijdje geleden aan gemeld op die leuke forum.
een bericht geplaatst en lekker rond gekeken.

ook ben ik aan het rond kijken naar wat ik wil.

zijn er mensen die ervaring hebben met het merk El Fuego.

graag hoor ik van jullie

bedankt alvast
 
rokernico zei:
hallo stoker,

heb me een tijdje geleden aan gemeld op die leuke forum.
een bericht geplaatst en lekker rond gekeken.

ook ben ik aan het rond kijken naar wat ik wil.

zijn er mensen die ervaring hebben met het merk El Fuego.

graag hoor ik van jullie

bedankt alvast


Helemaal niemand????
 
Ik denk dat je beter een weber kan kopen
 
Zegt me weinig
 
Geen ervaring mee. De naam ook ?berhaupt  niet voorbij zien komen
 
Reviews op Duitse sites zijn niet echt verkeerd.
Blijft een el cheapo. Dun materiaal. Ketels zijn ook van dun materiaal. Maar door de bolvorm heeft deze veel minder oppervlakte. Dun materiaal plus een grote oppervlakte is grootste reden voor moeilijk te controleren temperaturen.
En ik had eerder niet gereageerd omdat je de vraag stelde aan eigenaren. Blijkbaar zijn er dus weinig eigenaren in deze groep.
Ik heb zelf een ketel. En wil een offset kopen. Maar dan 6mm staal.

Sent from my SM-N950F using Tapatalk

 
Veel dunwandige smokers zijn na een jaartje redelijk verroest. Reviews op koopsites zijn altijd van recente aankopen en zullen dus niet in de beoordeling worden meegenomen.

Sent from my SM-N950F using Tapatalk

 
Prijs van el fuego is lager omdat hij niet gemonteerd wordt aangeleverd. Dus ook is lak makkelijk te beschadigen. Wat snel roest geeft.

Sent from my SM-N950F using Tapatalk

 
Jaja hier is ie dan IK heb een smoker van el fuego.
Ik heb deze aangeschaft zo,n 6 jaar geleden en werkt heerlijk.het enige minpunt voor mij is de thermometer in het deksel(niet te vertrouwen).
hopelijk kan je er wat mee

Regards Polleke
 
dankjewel

hier heb ik wel iets aan, wil niet zeggen dat het er makkelijker op gemaakt word. maar goed wat temperatuur betreft zal ik deze altijd in het begin zeker even controleren.
 
ben nog vol op aan het rond kijken wat ik wil en weet nog niet echt wat is nu (wat merk betreft).
maar goed ik ga er zeker aan uit komen
 
Heb sinds kort een Biloxi smoker. Bevalt heel goed en voor die prijs valt de kwaliteit me erg mee.
Door de smoker zeker in de eerste weken goed in de olie te zetten hoop ik de roest tegen te gaan en uiteraard komt hij na gebruik snel weer schoon onder een zeiltje te staan. Ik begreep dat zeker de overgebleven as in de vuurkast snel voor roest kan zorgen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

 

Jan1963

Tondelzoeker
Berichten
19
hoi, is het inmiddels gelukt?...................5 jaar later..............ik heb 2 weken geleden een el fuego magena op
de kop getikt. Ik weet dat het niet de duurste is maar voor mij werkt ie prima, 2 keer op gesmookt nu,
de eerste keer 4 kippenbouten om aan het apparaat te wennen. Had een recept van de Traeger website
en dat ging behoorlijk fout. Dus mn eigen draai eraan gegeven en na ruim een half uur langer en hoger
gestookt te hebben smaakten deze toch voortreffelijk. Afgelopemn weekend 2 bierkippen gemaakt en dat ging
in een keer goed. Volgende keer iets eerder de temperatuur verhogen dan worden ze wat bruiner, maar
ook die kippen smaakten heerlijk. Ben nu wat recepten aan het verzamelen, maar ik kan nu al zeggen
dat dit apparaat gewoon doet wat er van wordt verwacht. En het temperatuurmeteropdedeksel probleem
heb ik op gelost door zo'n probe temperatuurmeter voor 4 tientjes aan te schaffen. die houdt de temperatuur
goed bij, en je kan m ook nog vanuit je keuken of huiskamer op je bluetooth device bij houden.

Kortom. Ik hoop dat deze smoker een hele tijd mee gaat en daarna koop ik gewoon weer een andere.

Succes!!
 
Een maat van me heeft een El Fuego Buffalo sinds een jaartje of 2. Hij is er zot op en verzorgd m aardig maar toch zit er nu een gat in de cooking kamer 😅
 
dat is wel minder, gaat bij mij niet gebeuren denk ik, want heb een pellet smoker, dus geen hete kolen in de ketel, maar goed dat je het zegt
dan check ik het af en toe voor de zekerheid
1647528397927.png
 
Terug
Bovenaan Onderaan