BasBQ
Beef en Steak

Entrecote

HermanHerman

Tondelzoeker
Berichten
22
PROBLEEMPJE
Ik heb een entrecote van ruim 3kg gekocht, echter deze is bevroren. Hoe kan ik hem alsnog portioneren?
Of toch als geheel ontdooien en 2 dagen entrecote eten 😬😆
 
Als geheel ontdooien en dan portioneren en opeten.

Waar kom je ergens vandaan? 😉😂
 
PROBLEEMPJE
Ik heb een entrecote van ruim 3kg gekocht, echter deze is bevroren. Hoe kan ik hem alsnog portioneren?
Of toch als geheel ontdooien en 2 dagen entrecote eten 😬😆

Eentje als entrecote en de rest maak je voor de dag erna rundsbrochetten en wat er daarna over blijft, kan je nog stoofvlees maken voor de dag daarna.
 
Komt toch mooi uit, alles onder de 3kg is carpaccio :p

Maar als gekkigheid. Heb je een bevriende slager in de buurt? Ik heb die van mij wel eens even bevroren vlees op zijn band zaag laten zagen. Werkt perfect, en dan snel naar huis met de rest van het aangekochte vlees ;)
 
Je kan eventueel proberen in 2 te zagen met een gekarteld broodmes.
Of nieuw ijzer zaag blad.
 
Broodmes kan je vergeten.
Pak maar een ijzerzaag. (goed schoonmaken).

Volgende keer portioneren voor het invriezen.
 
Nadeeltje van veel (online) slagerijen dat het vlees bevroren is. Bij o.a. The Meat lovers bestel ik wel eens omdat daar veel van het vlees vers bezorgd wordt. Dus kan je het gelijk zelf portitiomerem en evt gelijk van zout/peper/knoflook voorzien, vacumeren en de vriezer in.
 
Bedankt voor alle reacties. Het bevroren portioneren met broodmes is niet gelukt en een ijzerzaag heb ik niet.
Voor morgen dus maar paar vrienden uitgenodigd en mocht er wat overblijven moet ik overmorgen de Q maar weer aansteken 😆
 
Terug
Bovenaan Onderaan