BasBQ
Beef en Steak

entrecote volgens het ribeye recept van Noskos met foto`s

 
 

bjornn

Sprokkelaar
Berichten
27
Hallo heren even een vraag: Ik heb van mijn buurman een Australisch black agnus grain fed entrecote gekregen, hij had geen idee wat hij ermee moest doen en ik had wel een idee.Het betreft een stuk van om en nabij de 2 kilo. Nu heb ik een recept van noskos(Dennis) gezien van een low&slow ribeye, zou ik de entrecote ook zo kunnen maken? Dus gewoon peper en zout en lekker stukjes kruidenboter erin steken? Het plan is om dit stukkie vlees morgen in zijn geheel te maken met de bijbehorende foto's.

Alvast bedankt en de groeten

Hallo heren,

de entrecote is gemaakt! wat vonden we er van? Nou de meningen waren verdeeld, ikzelf ben al niet echt een fan van entrecote i.v.m de voor mij aparte smaak van het vet wat erin zit maar mijn schoonvader daarentegen vond het echt lekker! Ik heb voor de entrecote zelf de kruidenboter gemaakt en dit is echt wel een aanrader.
Ik heb in de entrecote om de 5 cm een inkeping gemaakt en daar een beetje kruidenboter in gedaan en toen met pezo op smaak gebracht, vervolgens heb ik op de q indirect eerst op 170 graden gedaan voor een beetje kleur en daarna naar 120 graden om te laten garen. bij een kerntemperatuur van 55 graden heb ik hem eraf gehaald en de q opgestookt zodat hij goed heet was en toen afgegrild.
Als je het op deze manier bereid krijg je wel een heel mals en sappig stukkie vlees, de liefhebber van entrecote zit hier goed mee!
Even een plaatje bij het praatje:

Maar goed voor mij was het het net niet maar nogmaals ik ben al geen fan van een entrecote maar er zullen zeker liefhebbers voor zijn, ondertussen ligt er wel weer een pulled pork klaar voor Moederdag( werdt indirect gevraagd door mijn moeder) dus er staat toch nog iets op het menu wat ik zeker lust!

de groeten,
 
Hoe laat verwacht je ons?
 
Reverse sear  langzaam opwarmen, en dan op hoog vuur afgrillen 
 
Zal ondertussen wel al op zijn dus vragen hoe laat we eten is een beetje mosterd na de maaltijd. :D :D
Mooi reportage gemaakt hoor.
 
Mooie reportage ziet er heerlijk uit!

 
Ik vind hem er top uit zien, die had ik ook wel gelust hoor
 
Terug
Bovenaan Onderaan