BasBQ
Beef en Steak

entrecote reverse sear en een ei.

 

Arie de Knaller

Kooltjesharker
Berichten
191
Ik had nog een entrecote van de Lidl (Zuid-Amerikaanse week) liggen en vandaag was de enige dag waarvoor de buienradar een beetje een aardige voorspelling gaf (maar dat gaat vast anders uitpakken). Aangezien ik geen mooie overkapping heb waaronder ik droog kan staan moest het vandaag maar.

Ik had een stuk uitgekozen met wat extra vet (en ook extra marmering), zodat ik dat uit kon bakken, want daarin zit de smaak. Na het weghalen van de wikkel bleek er echter nog een heel stuk meer vet te zitten dat ik niet kon zien in de winkel. Eerst maar even een beetje (eigenlijk best veel) er af gesneden en opzij gelegd. Daarna wat van "Rudy's Rub" op het vlees zelf en een uitje fijn gesneden (om te bakken in het vet).

Starter + houtskool + wokkel. EĆ©n wokkel bleek niet genoeg te zijn voor de wind die er stond (het ging uit), dus twee wokkels en toen ging het, in combinatie met de toch iets steviger dan voorspelde wind, toch wel erg hard. Vet uitgebakken, kleine vetrandje dat er nog aan zat ook even uitgebakken en toen indirect naar 49. Door de wind ging dat echter binnen recordtijd, zelfs met de schuiven van de Weber minder hard open dan anders. Gelukkig had ik nog genoeg tijd om de uien te bakken, of beter gezegd te frituren, want er was heel erg veel vet uitgelopen (en dat had nog meer kunnen zijn als ik nog iets meer geduld had gehad). De entrecote zelf kreeg ook nog even een korstje in de pan en toen was er nog heel veel loeiheet vet over en een keer een ei maken in m'n gietijzeren pan stond nog op de planning, dus dat kon ook meteen (ook omdat vanwege de grote hoeveelheid vet de entrecote iets kleiner was dan gehoopt). Dat werd dus een gefrituurd ei :geek:

Geserveerd met wat brood (om al dat vet op te kunnen soppen) en een ratatouille.

signal-2023-08-01-190234_002.jpeg

signal-2023-08-01-190234_003.jpeg

signal-2023-08-01-190234_004.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Je hebt je iig vermaakt zie ik šŸ˜ƒ
 
Terug
Bovenaan Onderaan