Gisteren MOINK balletjes gemaakt, want vrienden kwamen eten en deze had ik nog niet geprobeerd. Heb het gerecht van Noskos gebruikt, maar hier en daar wel wat aangepast.
Doordat ik s'nachts had gewerkt, en weinig had geslapen,ging het niet helemaal zoals het moest. Ik heb in plaats van rundergehakt half om half gebruikt en voor de "beer can burgers" rundergehakt
, die ging ik ook maken als hoofd gerecht.
Dus ik had voor 1KG aan MOINK balletjes
Voor de rub heb ik de cajun rub met varkentje er op van de "appie" gebruikt.
En als barbecuesaus heb ik een een "glace meets saus" gemaakt, van 1 cup bbqsaus, 2 eetlepels honing en 2 eetlepels Jack daniels wiskey black label. En even iets opgewarmd ongeveer 10/15 min.
Als rookhout heb ik wiskey hout gebruikt van de sligro.
Uiteindelijk heb ik een kerntemperatuur aangehouden van 71 graden celcius in de grootste bal??
Hieronder wat foto's

Doordat ik s'nachts had gewerkt, en weinig had geslapen,ging het niet helemaal zoals het moest. Ik heb in plaats van rundergehakt half om half gebruikt en voor de "beer can burgers" rundergehakt

Dus ik had voor 1KG aan MOINK balletjes

Voor de rub heb ik de cajun rub met varkentje er op van de "appie" gebruikt.
En als barbecuesaus heb ik een een "glace meets saus" gemaakt, van 1 cup bbqsaus, 2 eetlepels honing en 2 eetlepels Jack daniels wiskey black label. En even iets opgewarmd ongeveer 10/15 min.
Als rookhout heb ik wiskey hout gebruikt van de sligro.
Uiteindelijk heb ik een kerntemperatuur aangehouden van 71 graden celcius in de grootste bal??

Hieronder wat foto's