BasBQ
Beef en Steak

Eitje

 
 

Vuurvlieg

Stoker
Berichten
354
Gisteren kip, vandaag een ei.

dypesyry.jpg


Chimichurrie erbij.

9u6equ8e.jpg


Nu nog even de picanja op kamertemperatuur laten komen.
 
Je bent goed bezig!  ;)
 
lekker hoor, bel me maar als het klaar is
 
Tja, blijkt mijn picanja sucade te zijn. Dry aged weliswaar. Heb even niet goed opgelet bij het uit de vriezer halen. Er loopt een zeen door de midden en dat is bij picanja niet.
Nou we gaan ons best doen en zien hoe we dit stukkie vlees sappig en mals krijgen.
Voor mij de eerste keer op een egg (mini) die ik van mijn schoonzoon mocht lenen.

ypedahe7.jpg


 
ben benieuwd naar het resultaat! zeen maakt niet zoveel uit, zolang je het niet op eet ;)
 
Nou al met al viel het niet tegen. Gegrild als een biefstuk en even laten rusten. De chimichurri maakte veel goed. Volgende keer toch maar picanja, daar zit naar mijn idee toch net even meer smaak aan.
De dry aged sucade is overigen super op de klassieke manier gesudderd in een slowcooker. Daar had ik het voor gekocht. Nou ja niet getreurd weer wel wat geleerd.

ynyge5am.jpg


e3aryne8.jpg


9a2u7age.jpg



 
Ja dat kan je ook gebeuren. Deze sucade haalt het niet bij picanha.
Het eitje van je schoonzoon vraagt wel om een nieuw viltje ;)
 
Big-T zei:
ben benieuwd naar het resultaat! zeen maakt niet zoveel uit, zolang je het niet op eet ;)
Nou deze zeen dus wel. Misschien door het dry aged proces? Wanneer ik deze sukade op de klassieke manier bereidt zijn ze ook een uur eerder gaar dan de sukade van Appie, stukken malser dus.
 
Ik heb het eitje na het grillen laten staan met alle schuiven open. Tot mijn verbazing liep de temperatuur op tot ca. 375 graden Celsius. Is dat bij de grotere jongens ook zo?
 
Yep, daar zit ik binnen 20 minuten op als ik niet oppas.
 
Mijn ei zit zo op de 375 met alles open. Zo'n klein eitje is wel erg handig voor een stukje vlees snel te bereiden. Ziet er erg lekker uit allemaal!

P.s. je vilt is echt aan vervanging toe ;-)
 
Eh begrijp dat van het vilt niet helemaal. Vilt is zacht en sluit goed af volgens mij. Geen rook of zo wat er doorheen komt. Egg is nu 2 jaar oud en maar een paar keer gebruikt.
 
Op de foto ziet hij er verfikt uit en lijkt net dat het vilt op is. Aangezien het een klein eitje is en wel eens extreem warm is geworden verbrand hij snel. Maar als hij nog helemaal goed sluit is er niks aan de hand ;-)
 
Prima stukje vlees zo te zien sucade, steak of Picanha, dit mag je altijd op mijn bordje leggen  ;D
 
Daar komen heerlijke gerechten van de barbecue!
 
Terug
Bovenaan Onderaan