BasBQ
Beef en Steak

Eindelijk, Worst

 
 

Smokey89

Stoker
Berichten
250
Gegrepen door alle mooie foto's en verhalen hier op het genootschap kon ik het toch niet laten en heb ik een tijdje geleden een Alexanderwerk 10 op de kop getikt. Nieuwe onderdelen besteld, maar veel te weinig tijd! Vandaag eindelijk de tijd om eens aan de worst te gaan!

Ik ben voor de Chorizo van Nosmo gegaan. Waarom? Ik had alle ingredi?nten in huis en de foto's leken verdomd goed!
Gisteren op de fiets naar de slager en daar kwam ik met mijn vraag: "Kan ik hier wat darm halen?" Ik heb de man nog nooit zo raar zien kijken. Toen de slager weer terug op aarde was, kon dat natuurlijk en heb ik een paar meter meegekregen. "Nem moar met, tis goed zoo!" Zo die ook op zak en toen kon het vandaag allemaal gebeuren.

De darm in water gelegd, het vlees in blokjes gesneden en het kruidenmengseltje gemaakt.


Blokjes vlees, 70% varkenslappen, 30% speklappen




De eerste keer door de molen, moet zeggen dat dit verrassend makkelijk ging


Kruidenmengsel


Nog een keer door de molen met de kruiden, water en rode wijnazijn


Ff een stukje opgebakken! Lekker joh


En toen hadden we worst

Helaas geen foto?s van het vullen. Beide de handen vies en het vergeten. Ik vond het vullen zelf erg goed gaan. geen luchtbellen of andere vervelende dingen die je niet wilt hebben.

Puntje om mee te nemen voor de volgende keer. Wat meer ruimte laten voor het draaien van de worstjes. Nu knapten de uiteinden open en dat is natuurlijk niet de bedoeling!

Na de worstjes even in de koelkast te hebben gehad mochten ze op de grill!!




Wat vonden we ervan? Uiteindelijk hadden ze voor mij iets minder zout gemogen. Voor de rest lekker pittig en vol van smaak en lekker juicy! Je bent er even mee bezig maar uiteindelijk is het de moeite waard!!

Dit smaakt naar meer!! B-)
 
mooi hoor, had best wel even willen proeven
 
Goed gedaan, en idd je had ze iets langer mogen afknippen. Maar het ziet er heel profie uit!
 
Lijkt me heerlijk!
 
De worsten zien er erg smakelijk uit.
 
BertM zei:
Moet opa Alexander met een paar nieuwe onderdelen toch weer uit de VUT en aan het werk...
Mooie eerste run hoor!

Het was even zuchten aan het begin! Maar opa Alexanderwerk kreeg er weer zin in!

@all bedankt voor de fijne reacties!  Erg goed voor de spirit! En dat is wat ik zo mooi vind aan dit genootschap!
 
Prima worsten! Ziet er goed!! Mooi om te doen h?!
 
Mooie worsten hoor! Die lust ik wel
 
Boel0037 zei:
Prima worsten! Ziet er goed!! Mooi om te doen h?!

Ja inderdaad!  Erg leuk om te doen!  Smaakt naar meer!
 
Terug
Bovenaan Onderaan