BasBQ
Beef en Steak

Eindelijk ook Brisket

 
 
 

Eddeped

Pitmaster
Berichten
770
Eindelijk de tijd om ook eens te zien na al die topics over brisket of de verhalen over brisket kloppen. Via een kennis die in de vleesverwerking zit een puntborst van 4 kg gekocht, maar was niet van plan om die in een keer op te eten. Dus getracht er mooie lappen van gesneden, niet gebeurt. Zaterdag vlees geinjecteerd en in de rub gezet. Omdat het gewicht minder is als wat gebruikelijk is had ik er rekening mee gehouden dat de bereidingstijd wel minder zou worden maar voor de zekerheid toch vanmorgen om 8 uur maar begonnen. De temp ging toch sneller als gedacht en na 2 uur zat ik al op 70?C. Er zat nog niet echt een bark op maar toch maar ingepakt en ze vervolgens nog 3 uur laten garen met wat water/ketjap. Rond 13.00uur zaten ze ruim boven de 90?C, en waren ze zo goed als klaar. Ene stuk was malser als de andere. Had ergens gelezen dat als je het vlees makkelijk uit elkaar kan trekken het vlees gaar is. Nou dat kon en ik proefde een heerlijk stuk vlees, wat absoluut niet te droog is. Tja het was dus niet een megarun geworden waar ik op gerekend had, maar ik was bang dat als ik het vlees langer zou laten liggen, het vlees zou uitdrogen. En het smaakte goed dus waarom doorgaan? Uiteindelijk toch nog iets van 7 uurtjes bezig geweest. Ik heb nog 6 van deze lappen liggen dus binnenkort zullen we kijken of het het kunnen herhalen. Wilde ook nog kijken of ik hier een lekkere hachee van kan maken.
IMAG0274.jpg

IMAG0275.jpg

IMAG0276.jpg

IMAG0279.jpg

IMAG0280.jpg
 
Ziet er goed uit hoor!! Congrats mat je koe!! :D
 
Ik volg je kunnen met belangstelling, want een brisket staat ook hoog op mijn verlanglijstje...

groetjes Ton
 
ziet er mooi en lekker uit, gefeliciteerd met je koetje
 
Je hebt de Big Three bij elkaar gebarbecued hoor! Gefeliciteerd!
 
Mooie rookring!, Welkom bij de grote Drie
 
Volgens mij is het brisket-seizoen o.i.d. :)
Gefeliciteerd met het mooie resultaat!
 
Mooi gedaan! gefeliciteerd met de Koei!
 
Da,s je trio'tje compleet. Maar die rookrand ziet er mooi uit zeg :)
 
Nou dat ziet er niet slecht uit. Pas je op dat je niet in een zwart gat beland nu je alle drie de uitdagingen heb volbracht  :D
 
Terug
Bovenaan Onderaan