Ik heb hem hier al regelmatig voorbij zien komen, de Kippendijcake. En omdat mijn To-Do lijst lang begint te worden, vandaag maar eens begonnen met afstrepen.
Hier dan mijn kippendijcake.
Vanochtend bij de slager mooie kippendijen en prachtige spekreepjes laten snijden.
De kippendij lekker in de chickmix gezet, en een uurtje laten rusten in de koeling.
Ondertussen de vulling gesneden en het eitje opgestookt naar een temperatuur van 113 graden.
Alles klaargezet en het feest kan beginnen .
Bakkie vullen met spek! Lekker hoorrr!
En dan vergeten een foto te maken van de vulling
Maar neem maar van mij aan...Hij zit erin! 
Laatste laag kippendijtjes erop.
En dichtvouwen die handel.
Eitje was ondertussen mooi warm. Wat appelhout erbij en roken maar.
Bij 57 graden kerntemperatuur het blik eraf gehaald en de cake gelost.
Daarna de cake terug op het ei en verder voor de volgende etappe.
Ondertussen van het vocht wat uit het blik kwam en de BBQ saus, een mooie glaze gemaakt en de cake mee verwend.
En nu maar wachten. En wachten... En wachten... Nog een beetje wachten.
Heeft uiteindelijk toch langer geduurd dan ik had verwacht. Ben een kleine 5 uurtjes bezig geweest!
Maarrrrrr... Het was het wachten meer dan waard. Wat was dit geweldig!!! Morgen de restjes.

Bedankt weer voor het lezen.
Hier dan mijn kippendijcake.
Vanochtend bij de slager mooie kippendijen en prachtige spekreepjes laten snijden.
De kippendij lekker in de chickmix gezet, en een uurtje laten rusten in de koeling.
Ondertussen de vulling gesneden en het eitje opgestookt naar een temperatuur van 113 graden.
Alles klaargezet en het feest kan beginnen .

Bakkie vullen met spek! Lekker hoorrr!
En dan vergeten een foto te maken van de vulling

Laatste laag kippendijtjes erop.
En dichtvouwen die handel.
Eitje was ondertussen mooi warm. Wat appelhout erbij en roken maar.
Bij 57 graden kerntemperatuur het blik eraf gehaald en de cake gelost.
Daarna de cake terug op het ei en verder voor de volgende etappe.
Ondertussen van het vocht wat uit het blik kwam en de BBQ saus, een mooie glaze gemaakt en de cake mee verwend.
En nu maar wachten. En wachten... En wachten... Nog een beetje wachten.
Heeft uiteindelijk toch langer geduurd dan ik had verwacht. Ben een kleine 5 uurtjes bezig geweest!
Maarrrrrr... Het was het wachten meer dan waard. Wat was dit geweldig!!! Morgen de restjes.

Bedankt weer voor het lezen.