BasBQ
Beef en Steak

Eindelijk is mijn brood gelukt!!

 
 
 
 

Lin

Gemarineerd
Berichten
2.301
Whoooohooooo!  EINDELIJK is het gelukt! Ik heb zelf een brood gebakken op mijn BGE en hij is ook nog eens gelukt! Ik heb het al zo vaak geprobeerd  maar nog nooit is het gelukt. Het blijkt maar weer dat kwaliteitsproducten erg belangrijk zijn. Het meel kwam deze keer direkt van de molen en dat proef je! Ik ben zo blij dat het eindelijk gelukt is dat ik de foto's met jullie deel!

30jh8ag.jpg


2vm8t4i.jpg


2nc2tc2.jpg


2116xci.jpg


1o7skx.jpg


34i07bp.jpg

 
Top, lekker luchtig broodje. :) !
 
Dat ziet er top uit!

Het is mij ondanks meel van de molen, nog niet gelukt om een top broodje te bakken!
Misschien morgen weer een poging. Dat lijkt mij een goed idee!

Verstuurd vanaf mijn XT1635-02 met Tapatalk

 
Lekker hoor, goed bezig!
 
Ronny zei:
Dat ziet er top uit!

Het is mij ondanks meel van de molen, nog niet gelukt om een top broodje te bakken!
Misschien morgen weer een poging. Dat lijkt mij een goed idee!

Verstuurd vanaf mijn XT1635-02 met Tapatalk

Veel oefenen zegggen "ze" haha. Dit was ook nog een compleet broodpakket dus alleen water toevoegen en stiekum dus nog "makkelijk". Ik heb wel alle stappen goed doorlopen, 15 min kneden, 1 uur rijzen, lucht eruit en tot een lap kneden en broodvorm maken, dan nog weer 1 a 1,5 uur rijzen en daarna in een half uurtje gebakken op 210 graden.

Volgende keer alles zelf bij elkaar gooien, is de volgende uitdaging.
 
Ik zou een keer hulp krijgen van een bakker, maar die heeft te weinig tijd....
Dus gewoon door blijven knoeien...

Verstuurd vanaf mijn XT1635-02 met Tapatalk

 
Ronny zei:
Ik zou een keer hulp krijgen van een bakker, maar die heeft te weinig tijd....
Dus gewoon door blijven knoeien...

Verstuurd vanaf mijn XT1635-02 met Tapatalk


Ik heb m'n wijsheid over brood bakken uit een boekje.

AMBACHTELIJK BROOD BAKKEN, zonder broodbak machine.

Tekst en plaatjes zijn van Cathy Ytak.  't is eigenlijk voor de oven maar ik denk dat het op de bbq ook wel gaat.
Moet ik nog eens uitvogelen.
Anders even Googelen, vind je vast wel wat.

Succes.
 
Ik heb genoeg geori?nteerd gelezen, om te denken dat het niet mis kan gaan. Toch ben ik nog niet tevreden.

Daarom hoop ik nog eens dat er iemand kan mee kijken.
Het is met alles zo oefening baart kunst....

Verstuurd vanaf mijn XT1635-02 met Tapatalk

 
Ronny zei:
Ik heb genoeg geori?nteerd gelezen, om te denken dat het niet mis kan gaan. Toch ben ik nog niet tevreden.

Daarom hoop ik nog eens dat er iemand kan mee kijken.
Het is met alles zo oefening baart kunst....

Verstuurd vanaf mijn XT1635-02 met Tapatalk


Da's waar, ervaring is belangrijk.
Maar wat kan er dan mis gaan als je alles volgens de regeltjes doet?
De juiste grondstoffen, deeg maken volgens het recept en de goede temperatuur van je oven of Q.
Dan komt het vast wel goed.

 
Super!

Meel rechtstreeks vd molen is idd niet te evenaren, wil ook niet meer anders. Nu alleen jouw prestatie nog evenaren want op de Q is het mij nog niet gelukt ;)
 
Lekker eigengemaakt brood. Ik haal ook altijd meel bij een molen hier in de buurt. Werkt super.

Ik bak het wel altijd op de pizzasteen.
 
Als je een heel duidelijk boek zoekt over broodbakken kan ik "Brood uit eigen oven" van Levine van Doorne aanraden. Ze legt de verschillende stappen heel goed uit.
Ze heeft ook een site: https://uitdekeukenvanarden.blogspot.nl/
 
Jorte zei:
Als je een heel duidelijk boek zoekt over broodbakken kan ik "Brood uit eigen oven" van Levine van Doorne aanraden. Ze legt de verschillende stappen heel goed uit.
Ze heeft ook een site: https://uitdekeukenvanarden.blogspot.nl/

Bedankt voor de tip!
 
Terug
Bovenaan Onderaan