BasBQ
Beef en Steak

Eindelijk goed gelukt. Spareribs...

TechNiels

Sprokkelaar
Berichten
38
Al een aantal keer geprobeerd om spareribs te maken die heerlijk zacht zijn maar niet helemaal van het bot vallen zodat er nog een bite aan zit. Het is eindelijk gelukt .

Eerst heb ik natuurlijk het vlies achter op de de ribs verwijderd en daarna lekker een nachtje laten zwemmen in sinaasappelsap, limoensap, zout en chili vlokken.
1e1b520c62d720eb05bc9e11e689483f.jpg


De volgende morgen ingesmeerd met een eigen rub.
7d7ab5e2c1bf3f0373db03cc171637b6.jpg


Na een aantal uurtjes heb ik gecontroleerd hoe ze er bij lagen, dat gaat de goede kant op...
792c123a3dda6470e17108ad237c3286.jpg


En dan het eindresultaat:
1403791725e4f79e8630ea743b842d54.jpg


Ik heb helaas geen foto kunnen maken van de aangesneden spareribs. Dit is allemaal nog een beetje nieuw voor me en ze waren trouwens op voor ik dacht aan het maken van een foto
 
Zien er goed uit :).mooi werk.
ze liggen nogal dicht op elkaar, lijkt het. Levert dat geen minder gebruinde stukken op?

Anders is zo'n uittrekbaar rvs borden rek van ikea echt een ideale oplossing hiervoor. Je hebt ze vast wel eens voorbij zien komen hier op het forum.
 
Hi RuudH, ze hebben er zo'n 6 uur op gelegen in total, er waren niet veel lichtere plekken.
Ik ga inderdaad de volgende keer het ikea rekje gebruiken.. ThanQ
 
Die zien er goed uit, lust ik wel.
Mooie foto's ook  :D
 
ha, lekker man!!!
ribben zijn geweldig lekker.
mooi dat het je gelukt is.

je moet voor jezelf een beetje uitvogelen wat het beste eindresultaat geeft.
denk aan tijden, rub, saus, waar stoom ik ze in, enz. enz.
iedereen wil zijn ribben anders. bij mij duurde het ook een paar keer voor ik hem echt goed had.
en dan nog ben je afhankelijk van het vlees. je kan er soms best een wat vettere of magere
rib tussen hebben, die dan weer wat droger/taaier is. Tja, dat blijf je houden. ze komen niet uit een fabriek.

blijven proberen in ieder geval.
 
Ridevi71 zei:
ha, lekker man!!!
ribben zijn geweldig lekker.
mooi dat het je gelukt is.

je moet voor jezelf een beetje uitvogelen wat het beste eindresultaat geeft.
denk aan tijden, rub, saus, waar stoom ik ze in, enz. enz.
iedereen wil zijn ribben anders. bij mij duurde het ook een paar keer voor ik hem echt goed had.
en dan nog ben je afhankelijk van het vlees. je kan er soms best een wat vettere of magere
rib tussen hebben, die dan weer wat droger/taaier is. Tja, dat blijf je houden. ze komen niet uit een fabriek.

blijven proberen in ieder geval.

Het is inderdaad ff zoeken. Maar ja, ik heb dan een leuke tijd en mijn omgeving lekker te eten.

Een win-win zou ik zeggen  ;)
 
Mooi resultaat, wij moeten het slechts met de foto's doen, maar die zijn dan ook heel fijn gelukkig!
 
Zien er prima uit en zullen uitstekend gesmaakt hebben :)
 
Mooie ribben. Zo zie je maar dat je moet durven proberen.

Verstuurd vanaf mijn SM-T533 met Tapatalk

 
Brecht zei:
Mooie ribben. Zo zie je maar dat je moet durven proberen.

Verstuurd vanaf mijn SM-T533 met Tapatalk

Dat blijft mijn omgeving die blijft eten ook steeds zeggen Brecht  :D
 
Gelukkig zien ze het nog altijd zitten om toch te proeven  :D een helse klus : :D :D
 
Gezellig toch :D
 
Ziet er heerlijk uit mooie ribbels.

Verstuurd vanaf mijn Lenovo TB-X103F met Tapatalk

 
Terug
Bovenaan Onderaan