BasBQ
Beef en Steak

Eindelijk forel

 
 
 
 

Free_ltd

BBQ Junkie
Berichten
5.148
Niet iedereen in mijn omgeving is enthousiast voor forel, maar in eet het enorm graag. Soms zelfs op restaurant. Goedkoop en oh zo lekker.
Ik dacht het eerst op een ceder rookplankje te maken, maar moest ook het eten voor ons zoontje maken en hem helpen met zijn huiswerk.

Dus uit gemak ze gewoon gegrild. Ruitpatroon erin gesneden. Voorzien van olijfolie, grof zeezout en peper. Van binnen gevold met tomaat en citroen. Daarna wat flippen op de gasBBQ tot 60° kern.

De poes was blij met de restjes. Moeten het hoog zetten, anders is de hond ermee weg en die eet gewoon alles.

05275413-C74B-4068-AD8E-A5876E5D32B2.jpeg


1CCE62A9-2E3B-489F-96AD-E51967C34AEC.jpeg


A0535637-F358-48A2-8143-2D75BEB08C05.jpeg


E5E7AFC0-40DD-40CB-96B2-6321912499DA.jpeg
 
Ziet er goed uit! Tomaat als vulling ken ik niet, is dat goed bevallen?
 
Ziet er goed uit! Tomaat als vulling ken ik niet, is dat goed bevallen?

Jazeker. Eigenlijk heb je er een warm tomaatje bij. Mijn opa maakte het altijd in de oven en vulde het steeds zo, maar ook nog met gesneden amandelen. Maar die had ik niet meer liggen.
 
Oe forel, dat is lang geleden.
Tomaat ga ik ook een keer proberen.

Krijg er helemaal zin in.
 
Wat goddelijk lekker. Breng er maar eentje langs.
 
Lekker man, moet ook meer met vis gaan doen 😋
 
forel is heerlijk van de bbq

met tomaat is mij onbekend
 
Lekker man, moet ook meer met vis gaan doen 😋
Dat wil ik ook, maar bij ons geen goede viswinkel in de buurt. Moet er al echt voor de stad in rijden en dat is een heel gedoe. Vroeger kon Makro nog, maar die hebben de deur toe gegooid.

Niet zo heel ver van mijn werk zou er eentje zijn, maar moet er eens geraken.
 
Dat wil ik ook, maar bij ons geen goede viswinkel in de buurt. Moet er al echt voor de stad in rijden en dat is een heel gedoe. Vroeger kon Makro nog, maar die hebben de deur toe gegooid.

Niet zo heel ver van mijn werk zou er eentje zijn, maar moet er eens geraken.
Dat is jammer , moet zeggen we hebben hier 3 vis winkels ,maar geen uitgebreid assortiment.
Meer het standaard.
Dan zou je het moeten bestellen .
 
Dat is jammer , moet zeggen we hebben hier 3 vis winkels ,maar geen uitgebreid assortiment.
Meer het standaard.
Dan zou je het moeten bestellen .
Jammer eigenlijk dat deze winkels beperkt zijn en steeds meer verdwijnen. In Leuven zijn er wel een paar, maar dan moet ik ergens gaan parkeren, de stad door wandelen,... . Ik wil gewoon voor de deur parkeren :ROFLMAO:
 
Jammer eigenlijk dat deze winkels beperkt zijn en steeds meer verdwijnen. In Leuven zijn er wel een paar, maar dan moet ik ergens gaan parkeren, de stad door wandelen,... . Ik wil gewoon voor de deur parkeren :ROFLMAO:
Je bent net zo lui als mij 😅, en bestellen heb ik ook geen zin in ,wil het gewoon meteen hebben 🤣
 
Je bent net zo lui als mij 😅, en bestellen heb ik ook geen zin in ,wil het gewoon meteen hebben 🤣
Ben idd wel lui, maar parkeerplaats zoeken en duur betalen om ff een visje te gaan halen, vind ik er wat over. Maar zoals gezegd, een kilometer van mijn werk is er een viswinkel en daar ga ik binnenkort eens kijken als ik tijd heb. Wil eens graag een dorade maken.
 
  • Leuk
Waarderingen: Rdj
Hier eten we minimun 1 keer per week forel.
Ik ga zelf regelmatig vissen en heb dus steeds veel te veel forel.
Ook zalmforel tot 3 kg vangen we regelmatig.
@ Free_ltd, ga ook een keertje vissen hé, of rijd langs forel vis vijvers.
Daar zal vast wel een visser U enkele verse forellen willen verkopen voor een prijsje.
Dat gebeurt vaak hoor de mensen komen vragen of we geen forel verkopen.
"Witte vijvers" in Baal Tremelo is een forel visserij.
De uitbater Hans zal U zelfs levende vissen verkopen als je dat wenst denk ik.
 
Hier eten we minimun 1 keer per week forel.
Ik ga zelf regelmatig vissen en heb dus steeds veel te veel forel.
Ook zalmforel tot 3 kg vangen we regelmatig.
@ Free_ltd, ga ook een keertje vissen hé, of rijd langs forel vis vijvers.
Daar zal vast wel een visser U enkele verse forellen willen verkopen voor een prijsje.
Dat gebeurt vaak hoor de mensen komen vragen of we geen forel verkopen.
"Witte vijvers" in Baal Tremelo is een forel visserij.
De uitbater Hans zal U zelfs levende vissen verkopen als je dat wenst denk ik.

Aan forel geraak ik makkelijk. 2 straten verder is een Delhaize en daar ligt er 9/10 altijd forel. Vroeger ging ik wel eens vissen en dan vooral op forel omdat dit vlotter gaat :ROFLMAO: En dus lag er vroeger geregeld forel van mij of mijn vrienden in bompa's diepvries. En den bompa maakte het geregeld in de oven.

Voor mij zijn de andere vissoorten eerder een probleem. Filet'jes van makreel en andere ligt er ook wel in de winkel, maar ik zou liever de gehele vis op het rooster willen.

Levende beesten komen niet in huis. Hoe graag ik ook eet. Eet graag kreeft, maar krijg dat beestje niet in 2 gesneden levend. En als je een dode koopt, zijn ze al voorgegaard.
 
Och lekker hoor! Vis op de Q is altijd een succes.
Ik stop het buikje altijd vol met verse tuinkruiden en natuurlijk wat peper en zout.
Dan nog wat zout over het huidje met olijfolie en dan direct op de gril.
Hier gaat het ook altijd helemaal op en altijd te weinig


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Terug
Bovenaan Onderaan