BasBQ
Beef en Steak

eindelijk de stap gemaakt.. My first PP.. nu met pics

 
 

BarbeGoose

Tondelzoeker
Berichten
18
Na een jaar uitstellen toch maar besloten om er aan te beginnen. Een week lang de spulle bij elkar ge(z)kocht. gele mosterd, melasse en allemaal potjes staan klaar nu op het aanrecht.. Ik wilde het NOSKOS recept gaan maken. Ook de beschreven BBQ sauce die aanbevolen wordt. Alles ziet er goed uit iedereen zegt dat t lekker is, dus hop beginnen maar. Maar wat was ik onzeker over de dingen ie ik moest doen.. hoeveel vocht inspuiten, heb ik echt wel alles in huis?? enz.

eenmaal aan de gang ging eigenlijk alles vanzelf . De voorbereidingen verliepen soepeltjes. Injectievloeistf.... Done... BBQ sauce... Done..uuhhh  hij is wel erg pittig. moest er gewoon van Hikken. (kwaaltje at ik heb als ik iets eet wat echt "te spicy is')/  Nog maar even controle dus.. En ja hoor  verkeerd gelezen.. er staat toch echt theelepel en geen eetlepel. ook vergeten om het eertse deel apart te koken. Overnieuw dan maar.. Nu is ie heerlijk.. Nu eindelijk injceteren en rubben.. Done. inpakken en opbergen dan maar voor een nachtje
in een koude donkere ijskast.. (lijkt wel een spannende thriller :D)



Zondagmorgen 6;45.. nu al wakker...  eruit  verse broodjes bij de warme baker gehaald en de starter aangestoken..ben dr helemaal klaar voor.

8:30  Vlees gaat erop.. deksel dicht en nu maar wachten.



En maar lopen van t huis naar de Q en weer terug.. is de temp van de Q nog goed?? hoe snel gaat t vlees..?  Jeetje ik voel me een beginner

Maar alles blijft goed gaan..  wist t wel.. Kan t toch nog wel een beetje..  na 5 uurtjes en een vleeskern van 68 graden lekker dik in de glaze gezet. oeioeioeie wat ziet dat er al lekker uit..  Dicht dat ding en nog 2 uurtjes geduld voordat ik m in ga pakken..



De 2 uur vlogen voorbij en de laatste ronde gaat beginnen.. op op de 88 graden te komen duurde nog wel even.

MAAR NA 10  UUR op de Q WAS HET ZO VER.... tijd 18:00 uur KLAAR  uitpakken vocht opvangen en weer inpakken



Ik hoor uit de woonkamer geluiden in de tend vn  "IS HET AL KLAAR??" en we hebben HONGERRRR!!!!!  Toch moeten ze nog een uurtje wachten.

19:00 uur het wachten is voorbij en als het goed is ,i het heerljk avondje aangekomen..  folie eraf en???????

wat een geursensatie. Ik kan het niet laten om een eerste stukje eraf te pakken en te proeven... Heel stilletjes.. want anders lopen de inmiddels erg hongerige wolven uit de woonkamer mijn richting al op..

PLUKKEN MAAR!!!! 


eindsaus erdoor heen?..check    broodjes snijden...check    augurken staan klaar?.. check wraps in de oven?..check paprika gesneden?..check..



AAAAnValluhhhhhh..  Ik kijk naar de eettafel.. Ik hoor hmmm hmmmhmmm  goed spul  hmmm  Ik zeg smaak????....check

Nog een Wrapje Pproberen???? uit het gemompel en de knikkende gezichten maak ik op dat dat er ook nog wel in zal gaan



Al met al een lange dag.. maar het was de tijd meer dan waard om dit uit te proberen. De volgende keer heb je alles al een keer gedaan en zal het wat vlotter verlopen..

Ik heb mn biggetje wel verdiend denk ik

 
Ik heb nog wel de bekende foto's gemaakt, maar krijg ze niet gepost
 
Het verslag is al goed!
Nu de foto's nog.
 
Mooi verhaal  :)
Ik denk dat mijn eerste keer PP hetzelfde zal gaan (twijfel, check, dubbelcheck)  :blush:
 
je foto's inderdaad nog even zien te posten, dan mak je dikke kans op je stikkertje  :)
 
Extra spannend om te lezen zo, Barbegoose, is net een roman.... maak er maar gauw een strip verhaal van!  ;)
 
Verslag is in ieder geval leuk.
Laat die foto's maar komen.
 
BarbeGoose zei:
En maar lopen van t huis naar de Q en weer terug.. is de temp van de Q nog goed?? hoe snel gaat t vlees..?  Jeetje ik voel me een beginner

koop een iGrill2 en je kunt lekker binnen blijven zitten....  :D :D :D

ben ook benieuwd naar de foto's van je avontuur..  B-)
 
Ziet er goed uit, gefeliciteerd met je Knorretje.
 
Eigenlijk zo met plaatjes nog leuker!
 
Terug
Bovenaan Onderaan