BasBQ
Beef en Steak

Eindelijk de Beer Can Chicken!!

 
 
 

Arno

Kooltjesharker
Berichten
233
Het moest er toch maar eens van komen, Dé Beer Can Chicken. Deze staat al vanaf het begin dat ik mijn eitje heb (1 jaar) op mijn verlanglijstje.
Even de wei ingelopen om een kippetje uit te zoeken.

20200412_181416.jpg


Dat feest ging dus mooi niet door!! De familie had daar toch andere gedachten over en of ik mijn BGE deze week nog heel terug wilde zien! 😅
Dus ja... Dan maar een groen eitje voor mijn geld gekozen. ;)
En dus op naar de poelier en deze had een prachtig scharrelkippetje liggen. Wel iets duurder dan een supermarktkip, maar mijn ervaring is dat deze kippen toch stukken beter zijn.

BCC 19062020.jpg


Even lekker in de Rub gezet met de Chick Mix uit het boek van Jord Althuizen, Smokey Goodness.

Chickmix BCC 19062020.jpg


Probleem was nu wel dat de kip waarschijnlijk geen 18 jaar was en dus geen alcohol mocht nuttigen. Echter had ik nog een blikje 0,0% liggen.
En wat wij allemaal wel eens gedaan hebben toen wij jong waren... 😇

BCC_19062020_bier.jpg


Goed... nu verder. Eitje klaargemaakt en op temperatuur, dus kan onze blije kip er op. En hij is echt blij!!

Blije kip.jpg


Uiteindelijk na ongeveer 5 kwartier een prachtig kippetje. Kerntemperatuur 75 graden, heerlijk sappig, mooie kleur en mals.
Lekker wijntje erbij en mijn guilty pleasure; Doperwten met worteltjes uit een POT!! Genieten!!!

Kippetje klaar.jpg


Uiteindelijk weer een heerlijk maal! Bedankt voor het kijken maar weer! En ik hoop nu toch echt bij de Tokkies te horen! 😅

Maaltje BCC 19062020.jpg
 
Toppie Arno. Mooie rapportage. Zeker die fly met de open wings.
Zal zeker gesmaakt hebben.

Ik ga niet over de tokkies 🐔, maar mocht deze door het presidium van dit forum toegekend worden, dan alvast gefeliciteerd 👏
 
Mooie vlucht van harte

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk
 
  • Leuk
Waarderingen: Arno
We delen dezelfde guilty pleasure :ROFLMAO:

Of Boontjes uit een pot ook heerlijk🤭
 
  • Haha
Waarderingen: Arno
"Wijn en Bier"
Dat geeft plezier, leuke reportage en een lekkere kip gefeliciteerd met je tokkie. (y)
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Arno
Nou, als dit geen sticker waard Is.
Prachtig verhaal om te lezen.
Top gedaan
 
  • Leuk
Waarderingen: Arno
Kippie staat er mooi bij
En maar goed dat je voor je eitje gekozen heb 😉
 
  • Leuk
Waarderingen: Arno
Dank allemaal. Ik voel me zeer vereerd, word er bijna verlegen van :giggle:
 
Ziet er heerlijk uit. En de kip kan de kraanvogel aanval ook uitvoeren


Nerd on a bbq (or two)
Grill guru elite large
Grill guru elite compact
Cobb
 
  • Haha
Waarderingen: Arno
ziet er heel lekker uit ! Ik ben niet zo een kip fan maar de 2 andere huisgenoten wel dus moet ik binnenkort ook maar eens maken en leg er voor mij wel iets extra bij ;) Smokey Goodness is echt super heb er al de Crazy piggy mix van gemaakt alsook zijn bbq saus en vind ze beiden super !
 
  • Leuk
Waarderingen: Arno
Lekkere chick op je ei hoor. Mooie kleur. Niks mis mee. Dat is smullen geblazen.
Gefeliciteerd met je tokkie
 
  • Leuk
Waarderingen: Arno
Ziet er lekker uit mooi verslag ook zag ze al met een hamer staan oeps
En gefeliciteerd met je sticker


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
 
  • Leuk
Waarderingen: Arno
Terug
Bovenaan Onderaan