BasBQ
Beef en Steak

Eindejaars Brisket

@Willem Rookproever We kijken niet op een paar ons, we kijken ook naar het begin gewicht voor het trimmen.
Je snijdt er zo een halve kilo tot meer af.
Maar de koe badge moet wel een prestatie zijn. Daarom willen we point en flat zien met plakken en burnt ends. Daar heb je een whole packer voor nodig en die wegen vlug 4,5 kilo.
 
Ziet er thans wel heerlijk uit, maar geen idee hoe het moet smaken. De eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik nog nooit in mijn hele leven brisket heb gegeten. Hij staat wel op de lijst voor dat koetje te hebben, maar dat moet dan op een moment als er veel volk is :)

Nu weet ik ook dat de burnt ends er ook bij moeten :)
 
Ziet er thans wel heerlijk uit, maar geen idee hoe het moet smaken. De eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik nog nooit in mijn hele leven brisket heb gegeten. Hij staat wel op de lijst voor dat koetje te hebben, maar dat moet dan op een moment als er veel volk is :)

Nu weet ik ook dat de burnt ends er ook bij moeten :)
prima op te warmen als je het goed invriest, Daniel. (lees: vacuum).
Bovendien zien er zat recepten waar je nog naar toe kan gaan..

Omdat deze dus wat droog uitgeslagen was moet ik wat slimmer omgaan met het hergebruik..
maar hier een fotootje waar ik het door de bami geroerd heb (in plaats van normaal rul gehakt).
WhatsApp Image 2022-02-16 at 6.56.58 PM.jpeg


Was echt heel fijn, een verrijking aan de bami in vergelijking met normaal gehakt..
 
Ook al gemerkt als er iets niet 100% lukt, dat je wel altijd weggeraakt met de restjes.
Brisket zal mss van de zomer eens gebeuren.

Morgen komt nog wat vlees toe, waaronder eens Ierse short ribs. Eerst wil ik eens perfecte short ribs. :ROFLMAO:
 
@Willem Rookproever We kijken niet op een paar ons, we kijken ook naar het begin gewicht voor het trimmen.
Je snijdt er zo een halve kilo tot meer af.
Maar de koe badge moet wel een prestatie zijn. Daarom willen we point en flat zien met plakken en burnt ends. Daar heb je een whole packer voor nodig en die wegen vlug 4,5 kilo.
Ok, dan ga ik eerst nog een paar maanden naar de sportschool voordat ik aan deze badge begin. 💪😆
 
Het is ook mooi om uit te delen aan de buren en je vrienden.

@Free_ltd het is rundvlees, dus het smaakt naar rund en de kruiden die je erop doet. Wat het speciaal maakt is de textuur. De kunst is om dit taaie stuk vlees zo klaar te maken dat het zacht is als boter en niet uit elkaar valt.
 
Het is ook mooi om uit te delen aan de buren en je vrienden.

@Free_ltd het is rundvlees, dus het smaakt naar rund en de kruiden die je erop doet. Wat het speciaal maakt is de textuur. De kunst is om dit taaie stuk vlees zo klaar te maken dat het zacht is als boter en niet uit elkaar valt.

Ik kom er nu achter dat ik aan het liegen ben. Heb het 1 x in mijn leven gegeten een paar jaar terug in de Gainsbourg in Leuven. Ben net op de kaart gaan kijken wat ik toen genomen heb, en dat is:

Carnivore’s delight
Rundsvlees door de chef geselecteerd, Brisket, ribs, Pulled pork, Texas short rib

Ik heb hier en daar al gelezen dat bij de meeste mensen de eerste keer een (beetje) mislukt, dus daar moet ik eerst nog over geraken :ROFLMAO:
Heb van de week een bestelling bij B&S geplaatst en het kriebelde, maar wegens plaatsgebrek in de vriezer, heb ik wat kleinere dingen besteld.
In de zomer ga ik het toch eens nemen.

Uitdelen aan de buren doe ik nooit, maar nodig meestal wel mensen uit. Alhoewel de buren het wel altijd ruiken en laten merken dat ze ook wel eens graag willen komen eten :ROFLMAO: Met Covid liep dat wat moeilijker, maar deze zomer zal dat mss wel eens lukken vermits ik toch geen keuken heb gedurende 2 maanden.
 
Waar het bij de meeste mensen fout gaat is het ‘verkeerde’ stuk vlees, eigenwijs toch een Europees rund kopen dat niet graangevoerd is, dan sta je al met twee-nul achter. Niet inpakken is de tweede fout die velen maken. En als laatste niet ver genoeg door laten garen.
 
Waar het bij de meeste mensen fout gaat is het ‘verkeerde’ stuk vlees, eigenwijs toch een Europees rund kopen dat niet graangevoerd is, dan sta je al met twee-nul achter. Niet inpakken is de tweede fout die velen maken. En als laatste niet ver genoeg door laten garen.

Dat verkeerde soort vlees zie ik idd wel eens. Zo heb ik eens short ribs gemaakt van BWB. Maar daarvan wist ik wel dat het kon mis gaan, maar wilde het geprobeerd hebben :ROFLMAO:

Welk ras is het beste voor brisket?
 
Terug
Bovenaan Onderaan