BasBQ
Beef en Steak

einde vakantie : Pizza!

 

Markv

Kooltjesharker
Berichten
178
Vandaag de vakantie in stijl afgesloten, en de pizza ring tevoorschijn gehaald.
Ik had donderdag avond het deeg vast voorbereid, en dat ga ik vaker doen: het deeg was heel handelbaar, het plakte minder dan dat ik het op dezelfde dag maak.
Van mijn vader recent een volle zak hout gekregen (voordeel van een kachel) waarmee ik de Weber mooi over de 350 graden kon krijgen.
Maar beelden zeggen meer dan woorden:

steenvoorverwarmen.jpg

Pizza steen op temperatuur laten komen...

pizzawacht.jpg

Eerste pizza ligt geduldig te wachten

pizzatemp1.jpg

Temperatuur van de Weber pizza oven nog even controleren

pizzainoven.jpg

En de eerste pizza in de Weber pizza oven!

pizzatemp2.jpg

En nog even de temperatuur tussentijds bekijken, loopt nog steeds op

pizzaklaar.jpg

Pizza klaar !! Nog geen 5 minuten in de oven gelegen

2epizza.jpg

En de tweede pizza is alweer onderweg!

Al met al een prima vakantie afsluiting, al weet ik zeker dat we dit vaker gaan doen. Vakantie of geen vakantie.
 
Grrr... weer aan het ruzie maken met Onedrive, als het goed is zijn de foto's inmiddels wel zichtbaar.
 
Ziet er super uit! Ben het helemaal met je eens dat je het vaker moet doen!

Lukt het niet zonder bakpapier?
Ik gebruik altijd wat griesmeel als 'knikkers' om de pizza te laten rollen.
 
Och Pizza, echt ALTIJD goed!
 
Ziet er super lekker uit. Ikzelf heb een primo en een bijpassende pizzasteen.
Als ik deze foto's zie dan wil ook zsm pizza gaan maken.
Hoe heb je het deeg gemaakt?
 
Bezorg je ook? Doe maar eentje! Heerlijk!
 
Pizza deeg heb ik donderdag avond gemaakt. Een rood pakje van 500gram van de AH. Weet het exacte merk niet maar is 00 meel (erg fijn).
Begin altijd met lauw water, hierin twee theelepels suiker en twee zakjes gist van ieder 7 gram. Hierna ff bakkie koffie waarbij de gist even kan gaan werken.
Hierna het meel op het aanrecht met een kuil in het midden en hieraan 2 eetlepels olijf olie toevoegen.
Vervolgens het water/gist mengsel toevoegen en lekker blijven roeren.
Hierna de spierballen sessie, 10 - 15 minuten goed doorkneden en daarna 2 uur laten rijzen. Na deze 2 uur in 4 gelijke porties verdelen en in de koelkast bewaren.
De dag van bereiding een uur of 2 voor de tijd eruit halen en nog ff kort doorkneden.
Lekkerste pizza bodem tot nu toe geproeft!
 
Oh ja.. Ook nog wat zout na smaak toevoegen.

Bij het bakken gebruik ik altijd nog bakpapier eronder. Nog niet voor elkaar om de pizza anders scheurvrij van de pizza schep te krijgen. Binnenkort bij de lokale graanmolen is vragen na griesmeel om het een herkansing te geven.

Is dat ik geen horeca ambitie heb, maar ben er zeker van dat je met ambachtelijk gemaakte pizza's een prima toko zou kunnen runnen. Snap niet dat je dat bijna niet ziet.
 
Ziet er perfect uit.
Heb onlangs ook mijn eerste pizza gebakken. Had toch moeite met de temperatuur. Na het lezen van deze topic ben ik ook door de knieen gegaan en een pizzaring besteld.
Voor de ongeoefende onder ons hierbij een site voor een prima pizzacursus.

www.PizzaPassie.nl


 
Ga je geen spijt van krijgen!
Bij ons wordt ie nagenoeg bij ieder mooi weer weekend wel gebruikt. Is even werk, maar. Zoveel lekkerder dan een diepvries pizza
 
Terug
Bovenaan Onderaan