BasBQ
Beef en Steak

Eikenhout en Sparibs en andere lekkere vleessoorten?

xander1979

Vuurmaker
Berichten
58
Beste fijnproevers,

Ik kan via een kennis een grote partij eikenhout krijgen voor noppes. Is dit goed hout om te gebruiken in een UDS in combinatie met ribs of PP. Zoja dan ga ik maandag alvast een flinke partij halen zodat die lekker kan drogen in de schuur. Ik moet nog een hout kast maken in de achtertuin.
 
Eikenhout geeft een sterke rooksmaak maar is zeker goed te gebruiken!
Als je teveel hout hebt wil ik je wel helpen om het op te roken hoor, daar zijn hier vast genoeg vrijwilligers voor te vinden ;)
 
ReneR zei:
Eikenhout geeft een sterke rooksmaak maar is zeker goed te gebruiken!
Als je teveel hout hebt wil ik je wel helpen om het op te roken hoor, daar zijn hier vast genoeg vrijwilligers voor te vinden ;)

Ik mag zoveel meenemen als ik wil, als ik weet hoe veel het is, laat ik het weten. Kan je altijd langskomen ;).
 
Eiken is idd een sterke soort. Te veel en je hebt kans op een bittere smaak op je vlees. Al is dat weer afhankelijk van het vlees. Kip heeft eerder die neiging dan bijvoorbeeld rund.
 
Hmmmmm.....niet te veel. Heb je het vooral om chips ipv. chunks als je eikenhout gebruikt? Want in dit geval krijg ik grote stukken eikenhout en geen chips.
 
Gewoon een blokje afzagen, het is geen exacte wetenschap....
 
Niet veel. Gewoon experimenteren ;) Begin eens met een kwart tot een halve vuist rookhout.
 
Terug
Bovenaan Onderaan