BasBQ
Beef en Steak

EGGspander

Hallo,
Ik hoor graag jullie mening over de BGE EGGspander. Zeker de huidige bezitters van een BGE kunnen naar mijn mening goed aangeven of zo'n convEGGtor basket een meerwaarde is met halve maan roosters, grids en pizzasteen.
Alvast bedankt,
 
Hoi StephanC

Ik heb de EGGspander nu een paar maanden in gebruik. Ik vind het een handig ding. Alleen de halve stenen die er onderin moeten zijn nog niet of moeilijk verkrijgbaar. Dat was eigenlijk mijn hoofd reden om dit setje aan te schaffen. De half moon onderdelen passen er in. Maar niet twee half moon sets. Die zijn met iets te groot. Ik heb een nieuw type halfmoon pizza steen die kan onderin liggen. En dan past er net een halfgrid van de EGGspander bij. Het is even wachten op de twee halve stenen die origineel bedacht zijn voor dit systeem. Zodat ik een groter indirect kookoppervlak heb.

Hierbij een paar foto?s van mijn setup.

f88dc93a785d698ea9bed648ed54b80c.jpg


dbe7f32a70ded0f5e986d5ecc7e507ec.jpg


940b98798427ce7c65bb72aa3324f25b.jpg


f0cd44aeca1e2fca2879e453e59d1c0e.jpg


fcc20f7788c8054c03a002fd0124d984.jpg


Ik kan nu makkelijk op 2 verschillende hoogten direct grillen. Of indirect voor garen en dichtbij het vuur grillen. Of de convEGGtor er in leggen en deze makkelijk in en uit de bbq halen met het product er op. Als je onverhoopt moet bijvullen. Verzin het maar.
Zoals gezegd. Wachten op de halve stenen en ik ben helemaal blij
 
 

Drossie

Kooltjesharker
Berichten
196
Iemand nog goede ervaringen met de Eggspander ondertussen? Ik overweeg een combinatie aan te kopen om zowel direct als indirect te kunnen grillen.
Eerst direct op gietijzer en dan verder garen indirect.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk
 
is mijn meest gebruikte accessoires, ook de handvaten zijn handig.
De roostertang gebruik ik nu bijna nooit meer.
Als je nog wat rookhout wil toevoegen kan je makkelijk de ganse handel er uit halen.

Met de 5 delige heb je eigenlijk 3 niveaus.
 
is mijn meest gebruikte accessoires, ook de handvaten zijn handig.
De roostertang gebruik ik nu bijna nooit meer.
Als je nog wat rookhout wil toevoegen kan je makkelijk de ganse handel er uit halen.

Met de 5 delige heb je eigenlijk 3 niveaus.
Bedankt!
Heb je eventueel wat foto's van je setup in werking?
Als ik die 5-delige koop, hoef ik enkel nog een halve pizzasteen te kopen om dan ook zowel direct als indirect te kunnen grillen tegelijkertijd?

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk
 
Ik heb ondertussen de 5-delige set gekocht met nog een halve pizzasteen en half gietijzeren rooster.
Dit weekend het rooster al enkele keren gebruikt. Bijzonder handig, maar ik ontdekte wel 1 bijzonder jammer ding: wanneer ik voedsel leg op het hoogste rooster, komt de domethermometer tegen het voedsel aan. Zo scheurde het aluminiumfolie van mijn ribben op het rooster en kwam de thermometer tegen mijn procureur die erop lag. De dometemperatuur klopte dus helemaal niet meer, waardoor ik een ganse dag op te hoge temperatuur bezig was.
Dit kan toch echt niet de bedoeling zijn?
 
Klopt, je moet inderdaad een beetje oppassen met je dome thermometer.

Is mij ook al gebeurd, ondertussen weet ik dat en let ik er gewoon op.
 
Terug
Bovenaan Onderaan