BasBQ
Beef en Steak

Eerste X Pulled Pork

 

CroCo1

Sprokkelaar
Berichten
46
636ff4b562a52e1481d717658e2915bf.jpg

ik moest het BBQ-en even uitstellen omdat er een Paar kilo's bij mij af moesten maar nu is het eindelijk zover dat ik aan de slag kan:)
Het valt niet altijd mee om de juiste kruiden te vinden, daarom maar een aparte BBQ box gemaakt.
045229cf75a4d6bba0dc346dc61db389.jpg

Een mooie stuk procureur gehaald.
6ea192dfe2b2ce4453885b17310d3aa6.jpg

Na het overtollige vet weggesneden te hebben, in de rub gezet. Ik heb de Piggy Mix gebruikt uit Smokey Goodness.
Helaas had ik niet de goede injector waardoor het niet lukte om het vlees te injecteren. Te veel tegendruk:( Maar ja, zonder kan gelukkig ook.
40c971dcb3c7aa1a75763f27f7701f23.jpg

Ingepakt en de koelkast in en morgen vroeg op om de WSM in te wijden. Ik heb er zin in :)
 
Lekker! Succes morgen
 
Goed bezig!
 
goede voorbereiding, succes straks  :)
 
Bedankt voor de aanmoedigen :)
Om 5 uur opgestaan. In het weekend is dat op ??n of andere manier toch een ander gevoel dan doordeweeks.

DIrect maar een grote pan water op het vuur gezet want dat duurt lang. achteraf tijd zat dus dat kan de volgende keer wachten.
De nieuwe WSM vanuit de kamer naar de carport verhuist. Normaal BBQ ik altijd in de tuin naar door de weersverwachting van vandaag maar besloten dat ik droog ga staan.
Bij het pakken van de briketten een tegenvaller. Ik heb toch niet alles zo goed voorbereid :( . Ik ben op het vlees na het belangrijkste vergeten. Dan maar met houtskool. Gelukkig heb ik daar nog genoeg van.  Dat wordt goed de temperatuur in de gaten houden. Komt de maverick direct van pas.
Door de tocht in de carport valt het niet mee om de starter te starten.  Een paar extra aanmaakblokjes brengt uitkomst.
Voor rookhout gebruik ik 3 handles is appelsnippers die ik even heb laten weken. Ik ben wel een beetje bang dat de houtsnippers te snel gaan. Afwachten maar.
Om 6:30u ligt de varkens nek dan eindelijk op de smoker.
afe7825a4cff254e1fd3ee20047b8b40.jpg

Ik heb er nog wat extra rub op gedaan. Wat rook de koelkast vanochtend heerlijk toen ik de procureur eruit haalde. :)
a6d4f7e39756d306881cccc4539eb77e.jpg

Lekker om vanuit binnen alles in de gaten te houden.
 
Ik zie wel een groot verschil in temperatuur tussen de meter die met het beugeltje op de rooster (116 graden) is bevestigd en het deksel (95 graden). Nog even snel gecheckt. De meter zit goed bevestigd.
 
Lekker bezig. En het is normaal daat je temperatuur verschilt. Je maverick is meer betrouwbaar..
 
Succes met je run. Ben benieuwd

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

 
Snorrewietz zei:
Helaas had ik niet de goede injector waardoor het niet lukte om het vlees te injecteren. Te veel tegendruk:( Maar ja, zonder kan gelukkig ook.

Niet de juiste injector, bestaat dat ook al? Heb het altijd met een spuit van de apotheek gedaan met de grootste naald, gaat ook prima hoor.

Suc6 met je eerste keer, is altijd spannend  :D
 
Ik had deze al. Normaal zit er een ander tuutje op maar er zit ook een naald bij dus ik dacht, ik probeer het gewoon. Maar het werkt dus niet 
a57642dd0d965267fb675877ddf461b2.jpg
 
Net met smokeys pig spray weer nat gemaakt. Ik ben nu ruim 4 uur onderweg en de kern temperatuur staat een tijdje op 67 gr.  Maar iets meer lucht  .  De WSM was teruggezakt naar 110 gr. Normaal prima maar ik wil rond een uur of 5 klaar zijn. Op naar de 74 gr.
268b4376cc0910452e7eed7d65e3f6ea.jpg
 
Ziet er goed uit... geduld en het wordt super...met een lekkere BBQ saus!
 
Succes met je run
 
Door de houtskool kreeg ik toch problemen met de temperatuur. Na 5uur liep de temperatuur terug en moest ik houtskool bijvullen.
Ik zat toen pas op een kern temperatuur van 67 gr. Hierna de verdere run op 125 gr. gedaan. Om 17:00 uur zat ik op 88 gr. Kern temperatuur  waarna ik  de procureur nog een uur in een deken heb laten nagaren.
Het pullen ging makkelijk en het vlees was lekker sappig.
De smaak was behoorlijk rokkerig. De volgende keer probeer ik hoe him smaakt met minder hout snippers. Ik had nu 3 grote handen vol gebruikt. Volgende keer de helft. En dat is waarschijnlijk volgend weekend al. :)
cf147e0e564bc5295c408c0910efaa5a.jpg

In de lak.
bf946f5a15f7534b4a376a393c2d911e.jpg

Aan het pullen.
952e476917ea0127b1d83f21d1678441.jpg

En hier doen we het dan allemaal voor.

Al met al een leuke dag met veel leerervaringen.
Oja, voor ik het vergeet , de buitenkant (bark) was nog vrij zacht. Komt dat door de temperatuur dip of door het inpakken in de folie?
 
Lekker hoor
 
Terug
Bovenaan Onderaan