BasBQ
Beef en Steak

Eerste run in de Dutch Oven . Stoofvlees .

 

Ber25069

Pitmaster
Berichten
717
Alle ingredienten in huis gehaald ,zie hier de atributen .
Ik had de bbq al aangestoken ,kon die vast lekker warm worden ,ongeveer 150 graden .
En nu vast de uien en de paprika gesneden ,ligt dat vast klaar.
Zo en nu het vlees snijden in blokjes van ongeveer 3x3 centimeter ,de pan was op temperatuur
Dus kon ik het vlees even aanbraden een beetje rondom ,het moet niet gaar zijn maar een mooi kleurtje .
Ongeveer 5 minuten werk ,het vlees weer uit de pan en de uien in de pan en ook een beetje aanbraden daarna het vlees erbij .
Knoflook erbij en weer lekker opwarmen ,dan de rode wijn erbij en de tomatenblokjes,dit was nog allemaal op het open vuur.
Nu de bbq klaar maken voor indirect dus plattesetter erin, pan er weer op en lekker door roeren en laat een uurtje of twee stoven.
Dan paprika en italiaanse kruiden erin ,laat nog een uur stoven het word steeds lekkerder.
Tussendoor eens roeren en kijken hoe dik de saus word ,ik vond het een beetje dun dus ik heb er nog twee plakjes ontbijt koek in gedaan.
De zilveruitjes en de cherry tomaatje erin goed roeren ,en laat nog even stoven.
Je kan hier van alles bij verzinnen om te eten en wij hebben Patat gebakken .
Dus wij hadden Patatje stoofvlees wat heel erg lekker was ,de volgende dag hadden nog met witte rijst de rest gemaakt super gelukt.
Dit was een volgens een recept van bbq Junkie met wat kleine aanpassingen .
Leuk om te doen ,ik heb die pan net maar ga het meer doen .

DSCN6923.JPG


DSCN6924.JPG


DSCN6925.JPG


DSCN6927.JPG


DSCN6926.JPG
 
Heerlijke pot zo. Stoofvlees is ongeveer het lekkerste dat er bestaat.
 
Heerlijk! Komt hier ook met enige regelmaat voorbij. 😋😋
 
Ik krijg steeds meer zin om ook een DO aan te schaffen, ben alleen bang dat het heel erg aan gaat koeken als het lang staat zonder te roeren.
 
Ik krijg steeds meer zin om ook een DO aan te schaffen, ben alleen bang dat het heel erg aan gaat koeken als het lang staat zonder te roeren.

Kleine tip van mijn kant, nu is bij de Lidl weer een mooie set in de aanbieding, dan heb je gelijk wat verschillende dingen van gietijzer en kun je er lekker op los experimenteren.
 
Altijd goed patatje stoofvlees👌🏼
 
Mooie eerste run zo, zal vast goed hebben gesmaakt
 
goede stoof!
 
Terug
Bovenaan Onderaan