BasBQ
Beef en Steak

Eerste pulled pork

  • Onderwerp starter mrtndjng
  • Startdatum
M

mrtndjng

Gast
Sinds ik een mooie Weber OTP heb gekocht en dit forum heb ontdekt, stond er een ding boven aan mijn verlanglijstje: zelf pulled pork maken! Afgelopen vrijdag was het dan zover.  Voor de bereiding een mix gebruikt van de vele manieren die op het net en in de boeken te vinden zijn. Grootste deel van de wedstrijdbereiding van Noskos gevolgd, waarvoor dus dank voor het delen.

Het slachtoffer na een nachtje in de LetsQ pork rub:
full.jpg


BBQ klaargemaakt voor indirect grillen met de minion methode, lekker veel briketten er op om niet tussendoor bij te hoeven vullen. Uiteindelijk gingen er tien brandende briketten bij.
full.jpg


Doel was de BBQ op 120 graden te houden, op een paar kleine uitschieters na wel redelijk gelukt.
full.jpg


Na vijf uur op de BBQ dan eindelijk even mogen kijken om de pulled pork in te smeren met Stockyard Memphis Red BBQ saus:
full.jpg


Twee uur later de pulled pork ingepakt en weer terug op de BBQ, kerntemperatuur was inmiddels 76 graden:
full.jpg


Na 8,5 uur was de kerntemperatuur opgelopen tot 88 graden, dus kon de pulled pork van de BBQ:
full.jpg


Toen kwam het moeilijkste deel: inpakken en wegleggen.... Na ongeveer een uur rusten de pulled pork uitgepakt, gemengd met het vocht wat er eerder uit was gekomen en nog een beetje BBQ saus. Resultaat was heerlijk!
full.jpg


Lekker gegeten op een broodje met wat coleslaw (geen foto's van gemaakt helaas).  Nog wel een grafiekje van het temperatuurverloop, netjes even elk half uur genoteerd:
full.jpg


Erg goed bevallen. BBQ op temperatuur houden was goed te doen en er was nog voldoende brandstof over om nog even door te gaan als het nodig was. Uiteindelijk heeft de BBQ zo'n 10 uur aangestaan.
 
Mooie run! Lust ik!
 
Lekker hoor
 
Lekker hoor, gefeliciteerd met je Knorretje.
 
Terug
Bovenaan Onderaan