BasBQ
Beef en Steak

Eerste Pulled pork (voor tweede sticker)

 
 

BeeJee78

Vuurmaker
Berichten
58
Vlak na m'n eerste sticker (tokkie) ga ik alweer voor de tweede :)

Vandaag m'n allereerste pulled pork gemaakt.
Niet op m'n eigen OTP57 maar een 47 die op het vakantieadres staat.

Het gewicht van de procureur was 2,5kg.

c9fd7dea207addd393f11edc0bd8755e.jpg


Ik heb zoveel mogelijk het wedstrijd recept van Noskos aangehouden.
Gisteravond ge?njecteerd met de injectiemix en in de rub gezet (Bad Byron's Butt Rub).

16b8ff6d529fb616f5e814384f832828.jpg


Vanmiddag rond 13u ging ie erop (had geen zin om er om 6 uur of eerder uit te gaan in de vakantie). Netjes een snake gelegd van ecobrasa briketten.

d9377b7358bd875e038cbeebe1e14a43.jpg


Ik had behoorlijk wat moeite om de temperatuur goed te houden op de 47, terwijl ik daar op m'n eigen 57 eigenlijk nooit last van heb.
Eerst werd de temperatuur veel te hoog (140), zelfs bij het dichtdoen van alle schuiven. Dus maar wat kolen verwijderd en toen viel me op dat de snake heel vreemd aan het branden was, de onderste rij was al grotendeels aan terwijl de bovenste nog helemaal zwart was.
Toen bleef de temperatuur een paar uur netjes rond de 120, totdat de glaze er op moest, toen zakte ie terug en kreeg ik m niet meer naar 120. Dus maar weer wat kolen erbij....

7a53d4c30ecb60d2ecc87f8e5ef508b2.jpg


Na de glaze en het geklooi met kolen was de temperatuur van het vlees ook gezakt van 74 naar 70 en die kwam heel moeilijk weer omhoog.

2 uur later ingepakt en tot 88 laten oplopen, rond 21u was het (eindelijk) zo ver.

Pullen ging redelijk makkelijk, sommige plekken als boter en andere plekken waren toch wat taaier. Heeft met de verdeling van het vet te maken gok ik?

c794d63b526cf6e1b91dbf53dbd03c98.jpg


58fbc89b680998dd8cc54c704adb4154.jpg


fc4e1b89ba7b58897e89511967e326b4.jpg


Eindsaus erdoor en op een broodje. Smaak was TOP! Echt heel lekker, gaan we zeker vaker doen!
 
Congrats met de knor, je eerste PP is altijd bijzonder
 
Gratz met knorrie!
 
lekker hoor, gefeliciteerd met je sticker!
jammer van de temperatuurwisselingen maar zo te zien is het resultaat er niet veel minder om!
 
Proficiat met je Knor. Ik heb al een paar x PP gemaakt op m'n WSM waarbij de warmte van alle (zij)kanten komt, prima gelukt al zeg ik het zelf.
Zou je verschil in structuur misschien komen omdat de warmte (hoofdzakelijk) van 1 zijkant komt? Dan is het mogelijk te verhelpen door je vlees een paar x te draaien?

Vraagje voor de experts hier, ben benieuwd want ik ga precies hetzelfde doen over enkele weken op mijn vakantie adres. ;)

Verstuurd vanaf mijn SHIELD Tablet met Tapatalk
 
voor gelijke verdeling van warmte opname  draai ik mn procureurs en hammen altijd een paar x tijdens een sessie.
en met hitte van zij lijkt me dat ook beter

en TS: proficiat met je piggy
 
Misschien wel een goed idee ja, een paar keer omdraaien. Volgende keer maar eens proberen.
 
Ziet er wel goed uit! Gefeliciteerd met je knor!
 
Mooie run geweest met een zeer goed uitziende Pull-Pork gefeliciteerd met 2e knor


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
 
Lekker hoor, gefeliciteerd met je knorretje.
 
alles bij elkaar ziet het er prima uit, gefeliciteerd met je knor
 
Eefje zei:
Proficiat met je Knor. Ik heb al een paar x PP gemaakt op m'n WSM waarbij de warmte van alle (zij)kanten komt, prima gelukt al zeg ik het zelf.
Zou je verschil in structuur misschien komen omdat de warmte (hoofdzakelijk) van 1 zijkant komt? Dan is het mogelijk te verhelpen door je vlees een paar x te draaien?

Vraagje voor de experts hier, ben benieuwd want ik ga precies hetzelfde doen over enkele weken op mijn vakantie adres. ;)

Verstuurd vanaf mijn SHIELD Tablet met Tapatalk


P1010243_zpsbnuhatdw.jpg



Dikke gedeelte van het vlees naar het vuur.
Ik doe het bijna altijd zo.
En anders na het inpakken even draaien.
Even afkloppen, maar nog geen missers gehad.  :)

Heel Fijne Vakantie !
 
Zou het een idee zijn om zowel links als rechts een snake-je aan te leggen voor een betere temperatuur verdeling?
 
2Bushy zei:
Zou het een idee zijn om zowel links als rechts een snake-je aan te leggen voor een betere temperatuur verdeling?


Ik denk dat als je zowel links als rechts een vuurtje wilt maken je beter gebruik kunt maken van de originele Weber bakjes of rekjes i.p.v. een tweede snake.
Het "nadeel" vind ik dat je twee met vuurtjes toch ook geen garantie hebt dat ze beiden even hard branden.
Dus daarom kies ik voor het vuur aan ??n kant en indien nodig het vlees een of twee maal keren, maar dat is heel vaak niet nodig.
 
Terug
Bovenaan Onderaan