Beef en Steak

Eerste pizza op Kamado

RuudM

Sprokkelaar
1000025418.jpg

Pizza maken hebben we al eerder gedaan maar nog niet op de kamado.

De setup is indirect en nog een keer indirect voor de pizzasteen met 4 koperen fitwerkjes, directe te hitte is funest weet ik uit ervaring.
1000025399.jpg

1000025400.jpg

1000025397.jpg

Het opwarmen duurde lang, misschien toch wel 3 wokkels moeten gebruiken, na 1,5uur was het geduld op en de eerste pizza ging er op met 200gr op de steen en 250 omgeving, daarbij merkte ik dat het wel wat hoger kon..dus naar de 300gr.

De ingrediënten gewoon bij Appie
1000025401.jpg

1000025403.jpg

1000025404.jpg
1000025406.jpg
1000025407.jpg
1000025427.jpg
1000025424.jpg

1000025415.jpg
1000025418.jpg

ook meneer was erg tevreden
1000025420.jpg

Mooie eerste poging is geslaagd en er is gerust ruimte voor verbetering... ik kijk al uit naar de warmere dagen, kamado bij de tafel en a la minuten pizza's bakken... eerste ballonnetjes voor een buiten keuken zijn er al 😋 Dank voor het kijken.

Mooie rapportage, mooie bollen deeg en lekker pizza (al zal er discussie zijn over de ananas 😂) .

Pastte de vierkante steen in kamado, kon die dan nog dicht?

Ha ja ananas is een no-go eigenlijk maar we hebben 2 kleine mannetjes en die zweren erbij.

Ja blij verrast dat de pizzasteen van de oven in de kamado paste (35x30cm).
Ik heb er ook nog een voor de Cadac chef maar die is wat dunner.

Ziet er lekker uit, toch ook maar weer eens proberen een pizza te bakken

Dat ziet er heerlijk uit! 😋goed gelukt 👍🏻

Mooi man al die plaatjes, leuk!

Ik bak champies altijd even voor in een pannetje maar zo rauw lijkt het ook te werken. Ik wil vaker pizza maken, thanks voor de inspiratie!

Mooi man al die plaatjes, leuk!

Ik bak champies altijd even voor in een pannetje maar zo rauw lijkt het ook te werken. Ik wil vaker pizza maken, thanks voor de inspiratie!
Ik bak, op aanraden van een pizzabakker ook de champignons ook altijd even voor ivm het vocht

Oh? Op de foto lijken het dikke rauwe bonkers... maar goed. Het resultaat ziet er geweldig uit!

Dank voor de reacties, champions zijn rauw inderdaad op de pizza gegaan, ik neem het mee voor de volgende keer om ze voor te bakken (y)

@RuudM : ik doe ze er ook rauw op maar erg dunne plakjes. Dan gaat het maar binnen de tijd dat je een pizza bakt krijg je de dikkere champignons anders niet gaar.
Belangrijkste is: smaakte het?

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk

Ik ben niet de topic starter, wilde jouw bericht slechts ondersteunen;)

Aha juist, dank, er liepen wat pizza draadjes door elkaar in mijn hoofd. Ik lijk wel bezeten... Pizzaaaaah!

Wat de champignons betreft: temperatuur zal ook meespelen.

Iemand al eens geprobeerd met een temperatuur van 400 of 450 in een pizza oven? Wellicht dat het dan wel gaart?

Zelf vanwege zekerheid ook altijd van tevoren bakken maar ben wel benieuwd of het met hoge hitte kan.

Wat de champignons betreft: temperatuur zal ook meespelen.

Iemand al eens geprobeerd met een temperatuur van 400 of 450 in een pizza oven? Wellicht dat het dan wel gaart?

Zelf vanwege zekerheid ook altijd van tevoren bakken maar ben wel benieuwd of het met hoge hitte kan.
Je bakt bij die temperaturen een pizza in een minuut af.
Het gaat om de verhouding inhoud en oppervlakte een groot stuk champignon zal dan aan de buiten kant verbranden.
Dunne plakjes werkt beter.

Mijn ervaring is dat het garen van rauwe champignons beter gaat als je ze door de olie haalt, hierna pas op de pizza beleggen.

Terug
Bovenaan Onderaan