BasBQ
Beef en Steak

Eerste ''multi-hour'' cook op de Bastard: de pulled pork

 

NielsSande

Tondelzoeker
Berichten
24
Als we dan toch maar een voordeel kunnen halen uit deze gehele quarantine ongein en thuiswerken, dan maar gewoon aan de bak. Donderdag avond de procureur gemarineerd en weer netjes opgeborgen om de volgende dag vroeg aan de bak te gaan:

da49884b-4f4e-4c21-a54a-9f38acb4b921.jpg


Na wat belletjes tussendoor en wat gestoei met het op temperatuur krijgen van de bbq uiteindelijk het stuk vlees om een uur of half 10 op de bbq

Het ging een stuk harder dan ik had gedacht, temperatuur toch iets te hoog, maar zijn nog steeds goed on track:
3b406109-70c8-4fc5-b804-98c21c547fb2.jpg


d3067b4c-5a0f-4300-b2a5-d0a3dbd24d09.jpg

Uiteindelijk na iets meer dan 4 uur toch een uitstekend stuk vlees op de bbq, even ingelakt en nog 2 uur door laten garen. Daarna inpakken en de temperatuur weer in de gaten houden. Rond een uur of half 5 was hij uiteindelijk klaar en mocht hij gaan luchten:
91c07334-c62d-4598-8591-77e122f243e1.jpg


Ik was helaas iets te enthousiast geweest het het prikken om te kijken of het vlees gaar was (gewoon dwars erdoorheen met een sate prikker, daar helpt helaas dubbel inpakken iet veel tegen) waardoor ik grotendeels het vocht van het vlees ben kwijtgeraakt. Dit mocht de pret echter niet drukken en gewoon de saus wat anders gemaakt:
69d251e7-32fe-4d2a-b165-399fb85de0a0.jpg


Met uiteindelijk een prachtig eindresultaat:
37538123-0ea0-47e5-bae5-d92d609d321a.jpg



Dit was m'n eerste keer meerdere uren met de bbq in de weer, en het viel me eigenlijk enorm mee hoe goed hij op temperatuur blijft. Nadat ik de procureur ingelakt had schoot de temperatuur wat omhoog (waarschijnlijk omdat de bak dan even open staat). Uiteindelijk grotendeels tussen de 125 en 130 gebakken, wat in dit recept niet zo erg is omdat je toch met name op de temperatuur van het vlees bezig bent. De pulled porc was een groot succes bij familie en vrienden en gaat een blijvertje worden. Heb nu alweer bestellingen voor de volgende keer :D
 
lekker hoor
ik denk dat er wel een stickertje verdient is
 
Ziet er super uit in ieder geval. Gefeliciteerd
 
Lekker hoor, gratz met knorrie!
 
Zonde van het bakvocht, toch een hele mooie PP.
Gefeliciteerd met je knorretje
 
Wat Ewald zegt +1. Gefeliciteerd met je eerste badge!
 
Mooie run. En de eerste lange run PP blijft toch spannend. Dit ga je vast vaker maken. En het wordt alleen maar beter.
Gefeliciteerd met je knorrie
 
Terug
Bovenaan Onderaan