Deze eerste mooie lentedag vroeg om eens lekker met de bbq aan de slag te gaan. Pulled pork is daarvoor het ultieme gerecht en omdat ik dit nog nooit heb gemaakt had ik gisteren een Procureur ge?njecteerd en in de Rub gezet. Als injectiemix heb ik de Wedstrijd injectiemix van Noskos gebruikt en omdat ik dit gerecht nog nooit had gemaakt heb ik verder een standaard rub en BBQ saus gebruikt zodat ik me daar geen zorgen over hoefde te maken.
Geinjecteerd en in de rub:
Vanochtend om 8:45 de kamado aangestoken. Om 9:30 was de kamado steady op 120 graden en ging de Procureur er met een beetje appel rookout op. Nu begon het lange wachten op de 88 graden kern temperatuur.
Rond 13:30 werd de zonde bereikt. Hier had ik al veel over gelezen en hoewel ik op tijd begonnen was, was dit het onderdeel van de bereiding waar ik enigszins tegenop zag. De kinderen moeten morgen naar school en rond 18:00 wordt mijn vrouw dan altijd wat zenuwachtig
. Ik heb er toen voor gekozen de Procureur in te smeren met wat BBQ Saus, te overgieten met wat appelsap en stevig in te pakken. Na 1/1,5 uur liep de temperatuur (gelukkig) weer op. De afbeelding is voor het insmeren, helemaal vergeten een foto te maken nadat ik de saus had aangebracht.
16:30 was de 88 graden bereikt en kon de Procureur een uur rusten. Daarna begon het leuke gedeelte, uitpakken en pullen. Even proeven natuurlijk, het vlees was super mals en had een heerlijke subtiele rooksmaak.
Geserveerd op een broodje ColeSlaw, vrouw kind en buren vonden het super.
Dit gaan we zeker nog een keer maken.

Geinjecteerd en in de rub:

Vanochtend om 8:45 de kamado aangestoken. Om 9:30 was de kamado steady op 120 graden en ging de Procureur er met een beetje appel rookout op. Nu begon het lange wachten op de 88 graden kern temperatuur.

Rond 13:30 werd de zonde bereikt. Hier had ik al veel over gelezen en hoewel ik op tijd begonnen was, was dit het onderdeel van de bereiding waar ik enigszins tegenop zag. De kinderen moeten morgen naar school en rond 18:00 wordt mijn vrouw dan altijd wat zenuwachtig

16:30 was de 88 graden bereikt en kon de Procureur een uur rusten. Daarna begon het leuke gedeelte, uitpakken en pullen. Even proeven natuurlijk, het vlees was super mals en had een heerlijke subtiele rooksmaak.

Geserveerd op een broodje ColeSlaw, vrouw kind en buren vonden het super.

Dit gaan we zeker nog een keer maken.