BasBQ
Beef en Steak

Eerste keer WSM ribs

 
 
 

dennis

Gemarineerd
Berichten
1.200
Na reeds een aantal keer niet zo'n lekkere, en later wel lekkere ribs op de Outdoorchef gemaakt te hebben, vandaag de vuurdoop voor mijn nieuwe WSM!

Verse baby backs van de slager, gerubbed met een variatie op magic dust, iets meer komijn en iets meer chilipoeder.

Ik heb bij de kolen twee blokjes hickory gegooid.


Wish me luck
 
Succes! Maak dat rooster maar eens goed vies, want dit ziet er natuurlijk veel te schoon uit :p
 
Rolaanndd zei:
dit ziet er natuurlijk veel te schoon uit

Nou inderdaad,  kan nooit gezond zijn

WSM bevalt me nu al goed, wat makkelijk om de temperatuur te regelen tov op de ketel q proberen rond de 110 te blijven!
 
Met een beetje appelsap/ananassap kun je je glaze wat dunner maken, vloeit hij beter en heb je minder strepen ;)
 
Aha! Goede tip, bedankt!
Ik dacht dat de mensen hier die de ribs mooi glad afgelakt hadden gewoon een meesterschildersdiploma hadden of zo :D
 
Nope. Beetje honing helpt ook.
 
Ik ben blij met de tips en tricks; ik ben een beginner, vooral vergeleken met de meesten hier.



Ik had zowaar mijn eerste rookring, alleen bijna niet te zien op de foto.
 
Zien er erg lekker uit!!
 
Ze smaakten best!
Ik had nu de noskos classic methode gebruikt omdat ik bang was dat ze met 321 te gaar zouden zijn.
Volgende keer deze baby backs toch ook na het garen eens inpakken met appelsap of cola, kijken wat dat doet. De smaak was zeer ok, maar ik vond ze nog wel erg stevig. Het hoeft geen snot te worden, maar iets meer malsheid had gemogen.
Het viel me trouwens op dat bij deze ribs het vlees niet zo terug trok van het bot, wat normaal (met de buikribben althans) wel altijd is.

Voor wat betreft het werken met de WSM:
Ik vond de "bark" (heet dat bij ribs ook zo?) mooier dan bij de ribs van de kogel q, ondanks dat die altijd iets warmer is, en ondanks dat de buikribben er altijd langer op liggen.

Verder vind ik de WSM plezierig, de hele tijd tussen de 105 en 110 graden zonder veel problemen (behalve als het deksel open ging). Heb wel het idee dat wind en zonlicht meer invloed hebben op de WSM dan op mijn kogel q, alhoewel die laatste bij deze lage temperatuur range sowieso wat minder stabiel is, dus misschien valt het gewoon meer op nu bij de WSM.
Al met al een leuke hobbymiddag gehad, meteen de zandbak van de kinderen gerepareerd. Wel jammer, anders had ik mooi een paar kilo bankirai rookhout gehad ;-)
 
Een WSM is gemaakt om op lagere temperaturen goed te werken en dat merk je nu gewoon.
En voor babybacks kom je met 3-1-1 een heel eind in de goede richting hoor.
 
Gaan we proberen! Ben sowieso van plan om ook bij baby backs de volgende keer in te gaan pakken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan