BasBQ
Beef en Steak

eerste keer Waygu rib-eye

 
 

twirre

Sprokkelaar
Berichten
36
Voor mijn 50e verjaardag heb ik een waygu rib-eye gekregen. Ik had er nog ooit één bereid/gegeten. Maar het resultaat mocht er zijn. Simpel met zout en peper gekruid verder niets maar echt heerlijk.

op ong. 250 graden een gietijzeren grill plaat goed heet laten worden. Eerst nog even wat smash-burgers voor de kids gemaakt, zodat ik zeker wist dat hij goed heet was. Daarna de rib-eye erop ong. anderhalve minute aan iedere kant, rusten en klaar.

wagyu.jpeg
waygu_opBBQ.jpeg
waygu_opBBQ_klaar.jpeg
waygu_aangesneden.jpeg


ps en mooi dat het gelukt is om van iedere stap een foto te maken. Meestal denk ik daar achteraf aan. Maar dat zullen jullie wel herkennen.
 
Laatst bewerkt:
Ziet er heerlijk uit, maar wat vond Peter er van dat je hem hebt gebruikt om te kruiden?? ;)

Verstuurd vanaf mijn SM-F731B met Tapatalk
 
Ziet er heerlijk uit, maar wat vond Peter er van dat je hem hebt gebruikt om te kruiden?? ;)

Verstuurd vanaf mijn SM-F731B met Tapatalk
Ik moest 3x kijken. Thnxs, aangepast.
 
Lekker man Wagyu. Mooi bereid!
 
Is dit het waard? Staat op mijn jaarplanning.
Dat moet je natuurlijk zelf bepalen. Zelf vond ik het echt super lekker. Ik zou het aanraden. Alleen al om een keer geprobeerd te hebben. Zelf heb ik het vlees als cadeau gekregen, daarvoor had ik het zelf ook nog nooit gekocht. Dus tja.. ik snap de aarzeling. Er wordt tegenwoordig ook veel vlees 'ge-hyped'.

Zelf wil ik ook nog eens een brisket maken, maar ook daar wacht ik nog op een mooi moment/gelegenheid. Simpelweg omdat het duur vlees is. En met een pulled-pork voor broodjes/tosties/nacho's maak ik ze hier thuis ook al blij. En dat is een stuk prijs vriendelijker.

We hebben dit stuk vlees met z'n tweeen opgegeten. En voor een speciale gelegenheid zou ik het zelf nu ook zelf wel een keer kopen. Dat verantwoord ik dan door het te vergelijken met uiteten gaan. Dan kan het qua prijs al snel, en qua kwaliteit maak je het thuis vaak beter dan in een restaurant.
 
Bedankt voor de eerlijke reactie. Ik denk dat ik me toch een keer ga laten verleiden.
Ben op genoeg nieuwsbrieven ingeschreven waar ik een korting kan scoren, geduld is een schone deugd. ;)
 
Geen idee of ik veel te laat ben, maar van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Wat is dat een geweldig cadeau! En ik kan me zeker helemaam vinden in het altijd te laat foto's maken

Verstuurd vanaf mijn SM-S921B met Tapatalk
 
Terug
Bovenaan Onderaan