BasBQ
Beef en Steak

Eerste keer Tomahawk

Puntje69

Tondelzoeker
Berichten
3
Vandaag voor het eerst Tomahawk gemaakt. Zag een mooi stuk liggen in Duitsland en dacht ik ga het gewoon proberen. Smaakte in ieder geval goed en lekker sappig en mals. Al mag het voor mijn vrouw iets minder rood, had nu kerntemperatuur van 54 gr.
Eerste keer Tomahawk 1.jpeg
Eerste keer Tomahawk 2.jpeg
 
Dat is een heel mooi stuk vlees.

Beetje maldon zout erover en meer hoeft het niet te zijn.

Heb je er ook een foto van dat het op de bbq ligt?
 
Dat is een heel mooi stuk vlees.

Beetje maldon zout erover en meer hoeft het niet te zijn.

Heb je er ook een foto van dat het op de bbq ligt?
Heb inderdaad alleen wat zeezout erop gedaan, heerlijk. Ik ben vergeten foto te maken op de BBQ.
 
Ziet er inderdaad uit als een lekker stuk vlees!
 
Mooi stuk vlees, maar is dat 54 graden kern? ziet er meer uit als 50 graden kern, en dat is nu juist de cuisson die ik graag heb bij zo'n mooi stuk vlees, Rood. volgende keer kun je ook gewoon een ribeye nemen of een Cote de Boeuf zijn dezelfde stukken vlees alleen betaal je minder of geen bot. Echt Zeezout (fleur de Sel) en wat goede vers gemalen zwarte Lampong peper uit de molen, ja ook zwarte peper heeft zijn juweeltjes.
Echt zeezout noem ik het maar, want de fabrikanten mogen bijna overal zeezout bij schrijven. Zout uit zoutmijnen is ooit, tig miljoen jaar geleden zee geweest. Echt zeezout wordt echter verzameld in zoutpannen aan de kust, door de zon verdampt het water en blijft er zout over en de mineralen blijven er ook inzitten Normandiƫ (GuƩrande), de Camargue (zuid Frankrijk) zijn streken waar zo zout wordt gewonnen.
Dit proef je echt, Fleur de Sel (de meest exclusieve) heeft een ziltige en mineralerige smaak die echt fantastisch is op zo'n mooi stuk rund.
 
Mooi stuk vlees, maar is dat 54 graden kern? ziet er meer uit als 50 graden kern, en dat is nu juist de cuisson die ik graag heb bij zo'n mooi stuk vlees, Rood. volgende keer kun je ook gewoon een ribeye nemen of een Cote de Boeuf zijn dezelfde stukken vlees alleen betaal je minder of geen bot. Echt Zeezout (fleur de Sel) en wat goede vers gemalen zwarte Lampong peper uit de molen, ja ook zwarte peper heeft zijn juweeltjes.
Echt zeezout noem ik het maar, want de fabrikanten mogen bijna overal zeezout bij schrijven. Zout uit zoutmijnen is ooit, tig miljoen jaar geleden zee geweest. Echt zeezout wordt echter verzameld in zoutpannen aan de kust, door de zon verdampt het water en blijft er zout over en de mineralen blijven er ook inzitten Normandiƫ (GuƩrande), de Camargue (zuid Frankrijk) zijn streken waar zo zout wordt gewonnen.
Dit proef je echt, Fleur de Sel (de meest exclusieve) heeft een ziltige en mineralerige smaak die echt fantastisch is op zo'n mooi stuk rund.

Ik kijk nog niet zo heel lang rond op dit Genootschap maar dit vind ik nou Ć©Ć©n van de mooie dingen hier.. door sommige inzichten ga je zelfs anders naar peper en zout kijken! Thanks voor de aanvullende informatie
 
Wat een mooi stuk vlees, en ik zou zo rood als het is graag geproefd hebben (y)
 
Heerlijk stuk vlees! Als het je maar gesmaakt heeft!

Ik heb persoonlijk mijn vlees ook liever wat rooier dan vrouw en dochter lief,.. dus dat leent zich mooi om er 2 te maken!
 
Lekker stukje. Ik mag hem zo wel proeven.
Waar heb je de kerntemp. gemeten? Lijkt een mij geen 54 C.
Wellicht een stomme vraag......is de foto van het bijltje op de Q niet scherp geweest ?
 
Het ziet er heerlijk uit, zo heb ik ze ook het liefste. Denk dus dat @Ewald gelijk heeft en je temp meer richting 50C zat
 
Terug
Bovenaan Onderaan