BasBQ
Beef en Steak

Eerste keer spareribs op de UDS

 

brouwschaut

Tondelzoeker
Berichten
21
Geweldig, wat een genot om op onze UDS 3 kg spareribs klaar te maken. Heerlijk low (105 graden ) and slow (bijna 6 uren) op 3-2-1 methode. Super. 7 Slabs in totaal. Twee verschillende rubs (Memphis style en hickory)



ingepakt en 24 uur in de koeling



Heb de kolenmand gevuld en de briketten in een soort Snake gelegd. stukken appelhout ertussen

na een half uurtje mooi op temperatuur



tussendoor geen foto's meer gemaakt van het inpakken en insmeren met BBQ saus

het resultaat telt...




Heerlijke ribs!!

 
Lekkere ribbels en gaaf dat er zoveel op en UDS past.
 
Wow... en dat zou zelfs nog op 2 verdiepingen kunnen, toch?
Dan heb je genoeg voor AL je vrienden (hier bij het Genootschap)  :p
 
vandaag mijn Zweeds ribs-rekje gekregen dus voor de volgende ronde gaan we het verticaal proberen. En ja een tweede etage kan makkelijk dus nummer 3 hou je voordeur in de gaten. ze vallen binnenkort in de brievenbus.... :D
 
Mooie run, ik krijg spontaan zin in ribbels!

brouwschaut zei:
vandaag mijn Zweeds ribs-rekje gekregen dus voor de volgende ronde gaan we het verticaal proberen. En ja een tweede etage kan makkelijk dus nummer 3 hou je voordeur in de gaten. ze vallen binnenkort in de brievenbus.... :D
Zolang je ze op het rooster kunt houden, niet verticaal doen (scheelt schoon maken :D ).
 
[/quote]
Zolang je ze op het rooster kunt houden, niet verticaal doen (scheelt schoon maken :D ).
[/quote]

behalve het schoonmaken, zijn er meer redenen om het juist niet verticaal te doen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan