BasBQ
Beef en Steak

Eerste keer spareribs l&s

 

Dennis84

Tondelzoeker
Berichten
10
Dag,
Ik heb bij de plaatselijke slager 2 spareribs gekocht. Ik heb deze met de piggy mix kruiden van jord althuizen ingesmeerd en 3 uur laten roken met 2 handen appelsnippers. Ik heb een master touch premium bbq met diffuser plate. Op de plate heb ik een bakje water gezet. Ik wilde 110 graden, maar had moeite om onder de 120 te blijven. Ik moest een paar keer alle schuiven dichthouden. Na 3 uur heb ik de ribs volgens de noskos receptuur 3 kwartier in folie gepakt met boter, agave siroop en bruine suiker en daarna afgelakt met bbq saus.

De ribs waren lekker sticky en hadden een mooie kleur al zeg ik het zelf. Ik vond ze wel droger en harder dan verwacht. Wellicht de volgende keer wat langer in de folie of proberen de temp toch nog wat lager te houden. Ze waren in ieder geval lekker en waren allemaal zo op.

F5C18651-4861-40FF-A4BB-B86A10B7BD5F.jpeg


6CC5B21F-0B34-4254-8EE5-1215FA784F63.jpeg


6D00CE67-F1C5-417B-B737-D45D561BBCCB.jpeg


25A89C1B-B8D6-4651-960C-4E768397DE77.jpeg


6AD9FD11-3C68-45B1-8E4A-34F4E9C7ABD9.jpeg
 
Niks mis mee op het oog. Ook nog ff laten rusten voordat het mes erin ging?

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk
 
Zien er goed uit.

Ik ben zelf ook aan het kennis maken met zo’n weber. Hoe vul je de kolenring? 4 briketten aansteken en wat hout erbij, rookstand als je rond de 90 a 95 graden bent.
 
nou, die zien er erg goed uit ze. schuif maar door
 
Als je ze te droog vind weet ik nog wel een adresje waar je ze kwijt kan. ;)
 
Ik heb ze even laten rusten inderdaad, zo’n 10 minuten denk ik.

Ik heb de kolenring gevuld met zo’n 50 briketten en met 2 aanmaakblokjes in het midden aangestoken. Toen de eerste briketten grijs werden heb ik de plate erin gelegd en hem op de roodstand gezet.
 
Mooie rubkes. Hebben ze gesmaakt ? 🤗😋
 
Zien er goed uit.

Ik ben zelf ook aan het kennis maken met zo’n weber. Hoe vul je de kolenring? 4 briketten aansteken en wat hout erbij, rookstand als je rond de 90 a 95 graden bent.
Ik doe ze meestal minion of snake. Aan 1 kant stoken en op de indirecte kan de ribbels. Adviesje, zet een bak met water als lekbak op het kolenrooster onder de ribs en een bakje met water boven de kolen.
 
Lekkere ribs. Die lust ik wel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan