BasBQ
Beef en Steak

Eerste keer Spareribs (en MOINKballs)

 

jedokus

Tondelzoeker
Berichten
13
Afgelopen donderdag 2 spareribs weten te bemachtigen. Gisteren deze maar eens op mijn UDS gelegd.
Vrijdagavond een eigen rub gemaakt, de racks ontmaagd en ingesmeerd met honing en rub. Nachtje in de koelkast en zaterdag om 14:00 op/in de UDS
DSC_0003.jpg
DSC_0004.jpg
DSC_0005.jpg
DSC_0006.jpg
DSC_0007.jpg




Om 16:00 uur de ribs eraf gehaald en ingesmeerd met jam en boter. Daarna ingepakt in folie en samen met een restant MOINKballs weer teruggeplaatst.


DSC_0009.jpg
DSC_0010.jpg




De MOINKballs na een 1,5 uur eraf gehaald en verorberd. Tevens de ribs ingesmeerd met een mengsel van honing en BBQ saus.



DSC_0012.jpg



Om 18:45 de ribs eraf gehaald.



DSC_0014.jpg



Wat een genot!




DSC_0015.jpg
 
die ribben had ik ook wel willen testen
 
lekker lekker
 
Nou, die lust ik ook wel!

Zit er een reden achter dat de vleeskant naar beneden (richting de kolen) ligt? Ik doe dat altijd andersom?
 
Ziet er heerlijk uit!
 
dennis zei:
Zit er een reden achter dat de vleeskant naar beneden (richting de kolen) ligt? Ik doe dat altijd andersom?

Nee niet echt. Weet ook niet wat juist is.
De ribs kwamen zaterdagochtend vrij vochtig uit de koelkast. Door ze met het vlees naar beneden op het rooster te leggen. Onstond er boven op de ribs een geultje waar dit vocht mooi in kon blijven staan, zoals je ook op de eerste foto's kunt zien.
Dat is eigenlijk de reden dat ik ze zo op het rooster heb gelegd.
 
Ziet er goed uit. Ik moest maar is snel naar de slager. Bbq heeft te lang niet gerookt
 
Terug
Bovenaan Onderaan