BasBQ
Beef en Steak

Eerste keer short ribs

 
 

Gido.V

Vuurmaker
Berichten
74
Vandaag staan voor het eerst short ribs op het menu. Ik heb ze bij een slager gehaald en het leek mee een prima stuk. Gisteravond overtollig vet en het vlies eraf gehaald. Vervolgens heb ik m geïnjecteerd met een mix van Worcestershiresauce, whisky, runderbouillon en appelcider. Daarna ingerubt met de beef rub van Noskos.

Vanmorgen om 0930 erop gelegd, nu elk uur even insprayen met een mix van appelsap, whisky en appelcider.

Ik zal deze post updaten gedurende de dag

14:15: bij een kern van 67 bleef hij hangen, eraf gehaald en ingepakt met roomboter, scheut whisky en appelsap.

De kern zakte daarna terug tot 62.

17:00: kern zit nu op 76 graden, ben voornemens om hem door te garen tot 94 en dan te checken. Duurt langer dan gedacht.

Uiteindelijk tot 19:45 gewacht en toen was 95 graden bereikt. Heb m een uur in de koelbox gelegd om te rusten.

En wat was ik blij met het eindresultaat! De 1e keer shortribs en dit was het resultaat! Het was heerlijk sappig en mals inclusief mooie rookring. Eigenlijk helemaal tevreden!



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
443c9c5e7f5f504232b7cb6d73703495.jpg


017c54ec8312c9d2da0cd803c43df3ce.jpg

7c45f8eb9f6c88866c824789c32c6d3b.jpg

f872f6c55be3feaeebdb45190b3ea843.jpg
 
Laatst bewerkt:
Succes, mooi stuk vlees
 
Vandaag staan voor het eerst short ribs op het menu. Ik heb ze bij een slager gehaald en het leek mee een prima stuk. Gisteravond overtollig vet en het vlies eraf gehaald. Vervolgens heb ik m geïnjecteerd met een mix van Worcestershiresauce, whisky, runderbouillon en appelcider. Daarna ingerubt met de beef rub van Noskos.

Vanmorgen om 0930 erop gelegd, nu elk uur even insprayen met een mix van appelsap, whisky en appelcider.

Ik zal deze post updaten gedurende de dag

12ff6de443a54dbf7969bd7e590a391d.jpg



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
als je hem in de q legt hoef je misschien minder lang te wachten
 
Dit is niet de bedoeling, in de titel van dit forumonderdeel staat duidelijk: foto van de bereiding op de BBQ verplicht.
En die zie ik nu niet. Verplaatst naar de rookkamer.
 
Dit is niet de bedoeling, in de titel van dit forumonderdeel staat duidelijk: foto van de bereiding op de BBQ verplicht.
En die zie ik nu niet. Verplaatst naar de rookkamer.

Verkeerde foto geupload. Nu een foto OP de bbq. Mag bij terug naar low en slow?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Terug
Bovenaan Onderaan