BryanB
Vuurmaker
Na wat klussen en brainstormen is mijn UDS eindelijk klaar voor gebruik. Nog niet het ontwerp wat ik in gedachte heb maar wilde voor een familie bbq graag al gebruik ervan maken!
Het was roeien met die riemen die ik had maar i did it.
De ribs zou ik zaterdag maken. Maar vanwege het weer hebben de gister ( donderdag ) om 20:00 besloten om op vrijdag te bbqen. Ik nog aan het werk tot 00:00. Ribs bij mijn verloofde ik de koelkast. Roosters en kolen had ik nog niet, die zou ik vanochtend halen.

Een weber rooster van een collega geleend. En een oud rooster van m'n tante + kolen
.
Alles gehaald om 2:30 thuis. Ribs schoonmaken, rub maken, Rubben.
Rub gemaakt naar eigen inspiratie en een beetje van ieder!
Ohja, had ik al gezegd dat het om 10kg Ribbels gaat

4 uur in bed snel een 3 uurtjes slapen. Opstaan UDS verder installeren ( rooster schroeven plaatsten, buis bevestigen, aspan zoeken (is een oude koekenpan geworden), waterpan zoeken en bedenken hoe te bevestigen (oude springvorm).
Rooster schroeven waren te kort roosters vielen eraf wachten tot 9:00 dan ging de gamma open. Ook gelijk een buizensnijder halen.
Deadline al gemist wilde ze er om 7 uur op hebben liggen. Helaas. 10:30 lagen ze erom. Nog een Beetje gekloot met m'n UDS. Maar heb het nu door!
Tussen door bbq saus gemaakt met coca cola, tomaten puree, smoked paprika poeder, ui, knoflook, jalape?o peper, gember en nog wat kruiden en toen gepot.
Overblijfsel in de pan aangelengd met wat water.
Ze hebben er nu 2,5 uur op gelegen. Ingepakt met een scheutje van de aangelengde saus.
En nu in de koelbox voor een rit richting Brabant daar ga ik weer verder.
Het is geen 3-2-1 methode maar deels ervan afgeleid. Hoop dat ze lekker zijn!!
Update volgt!
Het was roeien met die riemen die ik had maar i did it.
De ribs zou ik zaterdag maken. Maar vanwege het weer hebben de gister ( donderdag ) om 20:00 besloten om op vrijdag te bbqen. Ik nog aan het werk tot 00:00. Ribs bij mijn verloofde ik de koelkast. Roosters en kolen had ik nog niet, die zou ik vanochtend halen.

Een weber rooster van een collega geleend. En een oud rooster van m'n tante + kolen

Alles gehaald om 2:30 thuis. Ribs schoonmaken, rub maken, Rubben.
Rub gemaakt naar eigen inspiratie en een beetje van ieder!

Ohja, had ik al gezegd dat het om 10kg Ribbels gaat

4 uur in bed snel een 3 uurtjes slapen. Opstaan UDS verder installeren ( rooster schroeven plaatsten, buis bevestigen, aspan zoeken (is een oude koekenpan geworden), waterpan zoeken en bedenken hoe te bevestigen (oude springvorm).
Rooster schroeven waren te kort roosters vielen eraf wachten tot 9:00 dan ging de gamma open. Ook gelijk een buizensnijder halen.
Deadline al gemist wilde ze er om 7 uur op hebben liggen. Helaas. 10:30 lagen ze erom. Nog een Beetje gekloot met m'n UDS. Maar heb het nu door!

Tussen door bbq saus gemaakt met coca cola, tomaten puree, smoked paprika poeder, ui, knoflook, jalape?o peper, gember en nog wat kruiden en toen gepot.
Overblijfsel in de pan aangelengd met wat water.
Ze hebben er nu 2,5 uur op gelegen. Ingepakt met een scheutje van de aangelengde saus.
En nu in de koelbox voor een rit richting Brabant daar ga ik weer verder.
Het is geen 3-2-1 methode maar deels ervan afgeleid. Hoop dat ze lekker zijn!!
Update volgt!