BasBQ
Beef en Steak

Eerste keer pulled pork

 

Taq

Sprokkelaar
Berichten
33
Het moest er een keer van gaan komen. Ik heb misschien al wel kilo’s van dat geweldige vlees op. Maar het zelf maken, dat had ik dus nog nooit gedaan. Tot vandaag

E61021AC-F45D-4141-8867-5D8FD6C9A95A.jpeg


Vanmorgen een mooi stuk procureur op de kop getikt. 2 kilo’s schoon aan de haak. Voorzien van een mooie laagje pork rub. Tussentijds een snake gelegd in de weber, wat rookhout toegevoegd, en de starter aangestoken

BCAACCC6-B905-48FB-9CC7-23C486D40B8C.jpeg


Helaas of misschien ook wel gelukkig. Is vorige week tijdens een sessie mijn thermometer gaan hemelen. Dus was het vandaag extra feest. Om meteen het nieuwe speelgoed uit te testen. Ik kan alleen maar zeggen wat is dit een verademing. Om te bbqen met een echte thermometer

5997AD1C-9F91-442B-943D-D6B11EE2495F.jpeg


Keuze is gevallen op de Thermoworks smoke. Wat heeft dit ding trouwens een ontzettend groot bereik. Ook de weergave is mooi accuraat. Helemaal tevreden mee!

1D077573-229B-471A-9DFA-FC5F4D2092B5.jpeg


Naar ongeveer 5 uurtjes op 120 graden en een kern temperatuur van 71 graden. Naar binnen toe om hem in te pakken. Snel nog even een klein scheutje bbq saus eroverheen gedaan

5322A1CD-5505-40E9-A2B2-01D20228DCC7.jpeg


Had toch nog een uurtje of 2.5 nodig om de 90 graden te bereiken. De thermapen gleed er gelukkig gemakkelijk doorheen. Tijd om hem uit te laten dampen. Daarna weer ingepakt en een uurtje laten rusten

1942C822-7D21-49CB-9C17-7D3ABA490089.jpeg


Het koste geen enkele moeite om de procureur uit elkaar te trekken. Naar smaak nog wat bbq saus toegevoegd. Vooral de stukjes waar de rookrand aan zit. Wat smaken die verdraaid goed! Voor de eerste keer pulled pork zeer tevreden. Geserveerd op een stokbroodje met wat coleslaw
 
Dat heb je mooi gemaakt!
En lekker op de weber ook.

Gefeliciteerd met je 🐷
 
  • Leuk
Waarderingen: Taq
Ziet er goed uit! Alvast gefeliciteerd met je sticker!
 
  • Leuk
Waarderingen: Taq
Lekker hoor! gefeliciteerd met je knor en ik heb al meerdere tips voorbij zien komen je kan het ook prima kleine beetjes invriezen en bijv op een pizza doen of heerlijk als lunch;brood ( tostie ) kaas met pulled pork wat augurkjes uienringen sausje.
 
  • Leuk
Waarderingen: Taq
Ziet er heerlijk uit. Gefeliciteerd met je 🐷
 
  • Leuk
Waarderingen: Taq
Heerlijk, gefeliciteerd met je knor.
 
  • Leuk
Waarderingen: Taq
Terug
Bovenaan Onderaan