BasBQ
Beef en Steak

Eerste keer Pulled pork :)

 

Doomedahab

Sprokkelaar
Berichten
47
Ik ben niet zo van het documenteren van mijn leven in het algemeen, en datgene wat ik eet in het bijzonder, maar ik blijk nu toch drie foto's te hebben gemaakt van de pulled pork gisteren :)

Het was maar een stuk van 1,2kg, dus ik was een beetje bezorgd dat dit iets te klein zou zijn voor een mooi resultaat, maar dat was geen probleem gelukkig.

De rub is een basic paprika/zwarte peper/mosterdpoeder/cayennepeper/zout mix, de avond vantevoren op de Iberico Procureur gestrooid.

Kamado op 110 graden,

Bij 74 graden kern temp de saus erop gelakt (kraft hickory bbq sauce met appelazijn en honing)., daarna na 1,5 uur de boel ingepakt in alu folie.

na 5,5 uur ongeveer was de kerntemperatuur 95 graden en was de procureur klaar om te rusten. Gaat snel zo'n klein stukkie :)

Eindsaus gemaakt met het sap van het vlees, appelsap, een beetje oestersaus en kraft bbq saus.

Leermoment: Volgende keer moet ik het rookhout beter positioneren, want het was maar voor 50% opgerookt. OP deze lage temperaturen is het vuurtje echt heel klein, na de sessie leek het alsof de kolen nauwelijks te zijn verbrand, en waren twee van de drie blokjes appelhout maar gedeeltelijk verkoold. De rooksmaak was dus wat minder dan ideaal. Verder niks te klagen, heerlijk gegeten :)

IMG20220515135940.jpg

IMG20220515180911.jpg

IMG20220515182930.jpg
 
Mooie foto’s en goede leermomenten. Alhoewel je moet opletten dat je de boel niet oversmoked.
Gefeliciteerd met je knor.
 
Gefeliciteerd met je knor.
 
Lekker broodje zo!

Gefeliciteerd met je Knorretje.
 
Die ziet er ook heerlijk uit! En gefeliciteerd met je knor!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan