BasBQ
Beef en Steak

eerste keer Pulled Pork

 
 

ArnoldS

Sprokkelaar
Berichten
38
Sinds april dit jaar heb ik heb bbqen ontdekt, en dan vooral low and slow met mijn WSM. Na een aantal keren spareribs te hebben gemaakt, moest het er van komen; Pulled Pork maken. Aangezien ik braaf alles van Noskos volg, was de keuze snel gemaakt en moest het volgens de wedstrijdvariant van Dennis.
Avond van te voren de procureur gemarineerd met de injector. Als rub de Pork Rub van Nasq gekozen.
Om 9 uur smorgens de WSM klaargezet en om 9.30 de procureur op de grill en gaan.. netjes volgens schema gewerkt. Na 7 uur in de folie verpakt en laten liggen tot 88 graden. Dat was nog even een lange zit, bij het inpakken in de folie was de kerntemperatuur net 74 graden. Tussen de bedrijven door ook de coleslaw gemaakt volgens recept Sea Side Smokers. Om 7 savonds tikt de kerntemperatuur eindelijk de 88 graden aan. Nog even laten liggen tot 89 graden, geprikt, en ik vond het best, had honger. Half uur in folie laten rusten en toen maar uitgepakt. Om 8 uur savonds konden we aan tafel. Zoals te verwachten viel de procureur niet uit elkaar bij het pullen, het had eigenlijk iets langer moeten liggen, maar de smaak was er niet minder om. De rub van Nasq smaakte prima, was pittiger dan ik verwacht had.

volgende keer eerder starten was de les, maar de lol was er niet minder om :)

20211009_100259.jpg


20211009_150844.jpg


20211009_141913.jpg


20211009_200955.jpg


20211009_201347.jpg
 
Ziet er lekker uit!
Waarom zo laat pas inpakken? Ik heb altijd begrepen dat het plafond bij 70 graden zat.
Als
Je heb bij 74 inpakt ben je het ergste al door.
(maar misschien zit ik er wel helemaal langs)
 
Was volgens recept wedstrijd Pulled Pork van Noskos. de kerntemperatuur liep langzamer op dan ik verwacht had. De Weber was netjes op temperatuur, 120 graden omtrent.
 
Ziet er heerlijk uit. Volgende keer maak ik ook met coleslaw. Ik ga het recept dat je noemt eens bekijken.
De WSM lijkt me een heel gave bbq

Welke roostertemperatuur had je tijdens het proces?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Ziet er heerlijk uit. Volgende keer maak ik ook met coleslaw. Ik ga het recept dat je noemt eens bekijken.
De WSM lijkt me een heel gave bbq

Welke roostertemperatuur had je tijdens het proces?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
120 graden, zo ongeveer. Nadat de procureur was ingepakt in folie heb ik de temperatuur laten oplopen tot 125 graden. Om wat sneller naar de 88 graden te gaan.
 
Ziet er lekker uit!
Waarom zo laat pas inpakken? Ik heb altijd begrepen dat het plafond bij 70 graden zat.
Als
Je heb bij 74 inpakt ben je het ergste al door.
(maar misschien zit ik er wel helemaal langs)
Ik steek tegenwoordig pas een thermometer in het vlees na het inpakken. De eerste fase is om de bark goed vast te krijgen op het vlees en voor de kleur.
 
Het duurt effe maar dan heb je wel wat
En als je dan wat later begint, de hele dag de lekkere geur om je heen heb en dan een knorrende maag dan word wachten zwaar 😉
 
Ziet er heerlijk uit! Doe maar een broodje met! ;) ☺️
 
Ziet er heerlijk uit en het voordeel is dat je het binnenkort nog een keer kunt maken om het te perfectioneren... ;)
 
Ik steek tegenwoordig pas een thermometer in het vlees na het inpakken. De eerste fase is om de bark goed vast te krijgen op het vlees en voor de kleur.
Inderdaad een prima tip.
 
Ik vermoed dat die WSM er sneller komt dan dat je ontkenningsfase je momenteel wijsmaakt

Het kan momenteel alle kanten op. Dat is dat bbq virus
Maar eens even een beetje ‘uitzieken’ en dan nog eens kijken wat ik eigenlijk ‘nodig’ heb.
Ben er inmiddels wel achter dat de Weber 57 veel kan. Dat ding heeft de afgelopen jaren een luizenleven gehad bij mij.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Mooie run PP. Ziet er allemaal heel erg smakelijk uit. Jullie hebben goed gegeten, dat kan niet missen
Gefeliciteerd met je knorrie
 
Terug
Bovenaan Onderaan