BasBQ
Beef en Steak

Eerste keer pulled pork!

 
 

nicovanhalen

Tondelzoeker
Berichten
23
Na mij jaren geleden al eens voorgesteld te hebben en ook al jaren hier rond te lurken op zoek naar lekkere recepten (DanBras Sateh!!) en onderzoek naar materialen is het zover!

Na de bekende "flikker het maar op de grill" sessies, maar ook de Picanha, Pork belly burnt ends en diverse spare ribs tests met 3-2-1/Easterwood (zoek nog naar perfectie :p) gaan wij eens wat spannends (voor mij) proberen. Hoe hou ik een BBQ langer dan 6 uur in leven want het is tijd voor Pulled Pork!

Sinds dit voorjaar in het bezit van een nieuwe Weber Master-Touch GBS Premium SE E-5775, naast het welbekende action ei, en heb ik echt de ruimte en materialen om er aan te geloven.

Vandaag dus Pulled Pork volgens recept van Noskos! Via Beefensteak een stuk procureur van ~1600 gram bemachtigd, om niet te groot te starten, en deze afgelopen woensdag in de rub gezet en geïnjecteerd volgens recept.

pp1.jpg

pp2.jpg


Inpakken en een nachtje in de koelkast om op donderdag 6:45 (heerlijk dat thuiswerken) de BBQ aan te steken volgens de minion methode en wat rookhout.

Om 7:30 is de procureur er op gegaan. Het eerste uur wat lopen stoeien met de temperatuur, maar vanaf 8:30 in één streep stabiel op temperatuur tot het eind!

Mission control zag dat het goed ging!

mission control2.JPG


Van het lakken en inpakken geen foto's helaas, was te enthousiast bezig met het vlees en de BBQ :p
Na ruim 7 uur was het vlees dusdanig mals dat het er af kon (temperatuursensor gaf 97 graden aan, misschien niet strak in het midden gestoken)

Nog even een kwartiertje uitdampen en daarna weer inpakken voor een uurtje.

pp3.jpg


En dan het pullen!

Bekijk bijlage 2941

pp5.jpg


En het resultaat! Was smullen! De rest verdeeld in porties en in de diepvries gedaan voor later :)

Bekijk bijlage 2938

Bekijk bijlage 2939
 
Mooie run! En het resultaat mag er zijn, ziet er erg smakelijk uit.

Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk
 
Mooi werk, gefeliciteerd met je Knorretje.
 
Nou na bijna 4 jaar sinds je aanmelding toch je eerste post 😜 gefeliciteerd met je Knor🥳
 
Nice ! Volgende keer ga ik hem ook inpakken scheelt toch wat tijd heb ik vernomen ?
 
Jammie, ziet er goed uit.
Gefeliciteerd met je knorrebeestje
 
Nou na bijna 4 jaar sinds je aanmelding toch je eerste post 😜 gefeliciteerd met je Knor🥳
Ja, ben op de meeste forums ook een enorme lurker, dus werdt hoog tijd voor een post :LOL:

Nice ! Volgende keer ga ik hem ook inpakken scheelt toch wat tijd heb ik vernomen ?
Schijnt te schelen. Hoe groter het stuk hoe meer winst gok ik. Ben in mijn run niet echt een stall tegen gekomen
 
Heb je in 4 jaar wel wat opgestoken 😉
Mooie Pork geworden
 
Heb je in 4 jaar wel wat opgestoken 😉
Mooie Pork geworden
Ja het BBQ genootschap is een uitstekende bron van informatie en inspiratie (y)
 
Lekkere run PP. Ziet er goed uit. Had z’n broodje ook wel gelasten nu
Gefeliciteerd met je knorrie
 
Terug
Bovenaan Onderaan