BasBQ
Beef en Steak

Eerste keer Pulled pork

 

kylesauren

Tondelzoeker
Berichten
16
Inmiddels is het weer een tijdje geleden dat ik op mijn Bastard Pulled pork gemaakt heb. Echter kom ik nu pas toe aan het plaatsen ervan, inmiddels is de voorraad weer op en zal ik later deze week maar weer een lading gaan maken.🙃

Omdat ik jullie de foto's niet wilde onthouden, bij deze:

IMG_8103.jpg

Dit was mijn stuk vlees, een mooi stuk procureur van ruim 3kg dat toevallig in de aanbieding was toen ik bij de Makro was.

IMG_8105.jpg

Ik maak mijn eigen rubs voor de bbq-gerechten die ik maak, dus hiermee het vlees ingesmeerd. Ik heb het nog niet geïnjecteerd, maar ben van plan dit de volgende keer wel eens te proberen.

IMG_8106.jpg

Rond 09:30 was de bbq op de temperatuur die ik wilde, 110 graden. Samen met 2 blokjes kersenhout en 1 blokje appelhout tussen de kolen mocht het vlees op het rooster.☺

IMG_8116.jpg

Toen het vlees een kerntemperatuur van 74 graden had ingepakt in aluminiumfolie met wat boter en bruine suiker. Daarna weer terug de bbq op!

IMG_8117.jpg

Hier nog voor dat de naald van de thermometer er weer in mocht.😊

IMG_8121.jpg

Vanaf een kern van 90 graden ben ik begonnen met prikken in het vlees om te voelen hoe ver het was. Bij 94 graden mocht hij van het rooster! Vervolgens heb ik het nog ruim een uurtje laten rusten voordat ik het uit elkaar ben gaan trekken. De sappen die in het folie achterbleven weer gemengd door het vlees.😇
De lading die wij direct aten heb ik gemengd met wat zelfgemaakte bbqsaus en de rest geportioneerd ingevroren.:giggle:

IMG_8122.jpg

Het was heerlijk! Lekker op een broodje met zelfgemaakte bbqsaus en wat augurk.😁😁

Zoals ik al in het begin schreef, ik ga later deze week weer een Pulled pork maken om mijn voorraad weer aan te vullen.😊
 
Terug
Bovenaan Onderaan